نایب رئیس شورای شهر رشت با اشاره به عدم تأیید صلاحیت شهردار منتخب رشت در وزارت کشور گفت:‌ جلسه فوق‌العاده برای انتخاب شهردار رشت به زودی توسط فرمانداری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۸۹
وزارت کشور صلاحیت "شهردار منتخب رشت" را تأیید نکرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، رضا رسولی اظهار داشت:‌ با توجه به عدم تأیید صلاحیت حامد عبداللهی شهردار منتخب رشت از سوی وزارت کشور و حساسیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد امیدواریم جلسه فوق‌العاده انتخاب شهردار توسط فرمانداری رشت در اسرع وقت برگزار شود.

نایب رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه احتمالاً جلسه فوق‌العاده انتخاب شهردار تا شنبه هفته آینده برگزار شود افزود: از آن‌جا که شورای شهر رشت برای انتخاب شهردار پیش‌بینی لازم برای برگزاری چنین جلسه‌ای را نداشت قاعدتاً باید منتظر تشکیل جلسه فوق‌العاده توسط فرمانداری باشیم.

رسولی با ابراز امیدواری از تحقق برنامه‌ریزی اعضای شورای شهر و فرماندار در جلسه فوق‌العاده پیش‌رو برای انتخاب گزینه جدید شهرداری رشت تصریح کرد: قاعدتاً تا قبل از زمان تشکیل جلسه فوق‌العاده فرمانداری رشت نمی‌توان از گزینه‌های احتمالی برای تصدی پست شهردار صحبت دقیقی داشت.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت، انتخاب شهردار رشت در مدت زمان کم و با برگزاری جلسات فشرده را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدواریم در مدت زمان قانونی باقی‌مانده بتوانیم گزینه جدید شهرداری رشت را انتخاب کرده و تأیید نهایی وی را از وزارت کشور اخذ کنیم.

‌نایب رئیس شورای شهر رشت از تأکید اعضای شورای شهر رشت برای برگزاری هر چه سریع‌تر جلسه فوق‌العاده انتخاب شهردار توسط فرمانداری رشت سخن گفت و تصریح کرد:‌ با توجه به صحبت‌ها و رایزنی‌های انجام شده احتمالاً این جلسه تا شنبه هفته آینده به دستور فرماندار رشت تشکیل می‌شود.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر رشت در پاسخ به این سئوال که آیا اعضای شورای شهر جهت تصدی پست شهردار رشت گزینه‌های مناسبی در نظر دارند نیز عنوان کرد: بله قطعاً گزینه‌های مناسبی هم وجود دارد که می‌توان روی آن‌ها فکر کرد اما امیدواریم در اسرع وقت اجماع لازم انجام شود.

نایب رئیس شورای شهر رشت از پیش‌بینی خود و اتفاقات آینده در مسیر معرفی و انتخاب شهردار رشت سخن گفت و اظهار داشت:‌ با توجه به پختگی شورای پنجم و کارکردی که در انتخاب شهردار سابق از خود نشان داد امیدواریم پروسه انتخاب شهردار جدید نیز در اسرع وقت و طبق مهلت قانونی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها