رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: راه ارتباطی 100 روستای این استان بر اثر بارش برف مسدود شده و راهداران مشغول بازگشایی این راه ها هستند.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۲۵
بارش برف راه ارتباطی 100 روستای کردستان را مسدود کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، دانش زندی با بیان اینکه بارش برف امروز راه ارتباطی 292 روستای این استان را مسدود کرده بود، اظهار داشت: با تلاش راهداران تا کنون راه ارتباطی 192 روستا بازگشایی شده و ارتباط 100 روستا همچنان قطع است.

وی اضافه کرد: روستاهایی که ارتباط آنها قطع است در شهرستان های کامیاران، مریوان، سنندج و دیواندره قرار دارند و بیش از 300 راهدار متشکل از اهالی روستاها به عنوان بخش خصوصی و نیروهای راهداری مشغول بازگشایی این مسیرها هستند.

زندی افزود: تلاش می شود با بسیج تمام امکانات راه ارتباطی این روستاها امروز بازگشایی شود و در نهایت تا عصر در صورت پایدار بودن وضعیت جوی این عملیات به اتمام برسد.

وی یادآور شد: از آغاز بارش برف در کردستان، راهداران علاوه بر برف روبی حدود 2 هزار کیلومتر از راه های بین شهری را با استفاده از یک هزار و 200 تن نمک و شن برف روبی کرده اند.

زندی تاکید کرد: هم اکنون تردد در تمام مسیرهای بین شهری به صورت روان در جریان است اما همراه داشتن زنجیر چرخ و دیگر ملزومات سفر در زمستان از سوی رانندگان وسایل نقلیه ضروری است.

کردستان دارای 725 راهدار شامل 475 راهدار رسمی و 250 راهدار بخش خصوصی است که حدود 600 تن از این راهداران شامل 350 نفر با استفاده از 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر می شوند.

راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها