با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ابعاد خسارت سیل اخیر در شهرستان لردگان بررسی شد
کد خبر: ۱۱۷۹۵۹۷
بررسی ابعاد خسارت سیل در لردگان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، اسماعیل نجار در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان لردگان گفت: آسیب های سیل اخیر در شهرستان لردگان نیازمند مطالعه دقیق و کارشناسی است تا بتوان برای آن تصمیم گیری کرد.

وی توجه به ساخت و سازها و نظارت بر آن را مهم دانست و افزود: اگر در مساله ساخت و سازها کسانی کوتاهی کنند و اصول ایمنی را رعایت نکنند و باعث خطر آفرینی برای مردم شوند، باید در مسیر قانونی این مسأله پیگیری و به دادگاه معرفی شوند.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: سیلاب اخیر نشان داد که این شهرستان از امکانات اولیه محروم است و توان این گونه حوادث را ندارد و یک منطقه آسیب پذیر در این استان از نظر زیرساختی است.

محمد خالدی سردشتی افزود: در همه حوزه ها باید به لردگان نگاه ویژه ای شود چرا که این شهرستان از نظر امکانات یک فراموشی تاریخی در بین مسوولان در دوران مختلف داشته است.

وی گفت: آب آشامیدنی روستاها و بخش کشاورزی این شهرستان با مشکل جدی روبروست و بخشی از آب آشامیدنی روستاها با تانکر تأمین می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری یکی از دلایل بروز حوادث طبیعی در شهرستان لردگان را گستردگی محدوده جغرافیایی این شهرستان دانست و گفت: خسارت وارد شده به بخش کشاورزی و حوزه راه ها در سیلاب اخیر در این شهرستان بالاست.

اقبال عباسی از رئیس سازمان مدیریت بحران خواست نگاه ویژه ای برای جبران خسارات زیربنایی و کشاورزی لردگان در سیلاب اخیر داشته باشد و تسهیلات بلاعوض یا کم بهره را برای آسیب دیدگان این سیلاب اختصاص دهد.

وی بروز خشکسالی را یکی دیگر از مشکلات این استان از جمله لردگان بیان و خاطرنشان کرد: خشکسالی های اخیر بخش عمده ای از آب آشامیدنی و کشاورزی شهرستان لردگان و استان را تحت تأثیر قرار داده است.

شهرستان لردگان در فاصله 190 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و سیلاب هفته ابتدایی آذر امسال به 50 واحد مسکونی و بخش عمده ای از تأسیسات زیربنایی و زمین های کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها