فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که از ۷۴ شهروند اراکی در قالب سرمایه گذاری بورس، بیش از ۸۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۷۹
دستگیری کلاهبردار میلیاردی توسط پلیس استان مرکزی/شکایت ۷۴مالباخته

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، سردار کیومرث عزیزی اظهار داشت: با ارجاع چند فقره پرونده به پلیس درخصوص کلاهبرداری میلیاردی در شهر اراک، پلیس آگاهی استان بررسی تخصصی این پرونده را آغاز کرد.

وی افزود: در تحقیقات از مالباختگان مشخص شد که در چند سال اخیر فردی با استفاده از امتیاز بورس و تبلیغ سرمایه گذاری بورس و با تحریک و اغفال شهروندان با شگردهایی متقلبانه از آنان کلاهبرداری کرده و پس از پرداخت اندک سودی به آنان، ‌اقدام به صدور چک بلامحل و یا سفته به آنان کرده و بعد از مدتی متواری شده است.

فرمانده انتظامی مرکزی اضافه کرد:‌ با ادامه یافتن تحقیقات پلیس مشخص شد که این فرد مدتی است به همراه خانواده خود از اراک گریخته و هیچ گونه اطلاعی از او در دست نیست.

عزیزی افزود: در روند رسیدگی به پرونده، سرانجام اطلاعاتی از برنامه ریزی متهم برای خروج از کشور به دست آمد و با هماهنگی مرجع قضایی، دستور ممنوع الخروج شدن متهم از کشور صادر شد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش شاکیان این پرونده و مبالغ بالای کلاهبرداری این فرد از مالباختگان، ‌در اقدامات فنی و رصد اطلاعاتی شبانه روزی کارآگاهان پلیس که چند ماه طول کشید،‌ متهم در یک منزل استیجاری در شهرستانی دیگر شناسایی و برنامه ریزی عملیاتی برای دستگیری وی آغاز شد.

عزیزی ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق کارآگاهان پلیس، متهم در مخفیگاهش دستگیر و بعد از انتقال به پلیس آگاهی استان و در مراحل بازجویی ها با مشاهده اسناد و مدارک موجود به کلاهبرداری اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه متهم با صدور قرار ۲۰۰ میلیارد ریالی روانه زندان شده است، خاطر نشان کرد: مراحل تکمیلی تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها