در گیر و دار خبر واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوارها، مجرمان سایبری دست به کار شده‌اند و در این فضا تلاش دارند با جمع آوری اطلاعات بانکی خانوارها اهداف مجرمانه خود را پیش ببرند.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۳۴

سرهنگ دوم مهدی شکیب، رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا با اشاره به این مطلب گفت: با توجه به اینکه مسؤولان امر برای واریز این بسته حمایتی، ساز و کارهای مناسبی را در نظر گرفتهاند پس شهروندان نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند و به درخواستهای مرتبط و غیر معقول در این زمینه توجه نکنند.

وی ادامه داد: مشاهده شده برخی افراد سودجو با ارسال پیامهای مختلف در شبکههای اجتماعی و شبکه ارتباطات تلفن همراه به دنبال دریافت شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv2 هموطنان عزیزمان هستند و همانطور که میدانید هر کسی این اطلاعات را در اختیار داشته باشد به راحتی میتواند از حساب قربانیان برداشت غیر مجاز انجام دهد.

سرهنگ شکیب در ادامه تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به این نکته توجه داشته باشند که اگر قرار است پولی به حساب آنها واریز شود کافی است فقط شماره حساب یا شماره کارت خود را در اختیار افراد یا سازمانهای مرتبط قرار دهند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری تاکید کرد: نقش هموطنان عزیز در پیشگیری از وقوع جرائم سایبری کمتر از پلیس نیست. این عزیزان با بیتوجهی به پیامها و آگهیهای اغواکننده و همچنین اعلام موارد مجرمانه به مسؤولان مربوطه میتوانند با کاستن از زمینههای ارتکاب جرم، مجرمان سایبری را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارند.

سرهنگ شکیب در انتها از آمادگی پلیس فتا برای دریافت گزارشهای مردمی خبر داد و گفت: همکاران بنده به طور شبانه روزی و از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه آموزشهای لازم به هموطنان عزیز میباشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها