مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کره‌شمالی خواست تا مجددا پذیرای بازرسان اتمی باشد.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۰۰
درخواست آمانو از کره شمالی برای بازگشت بازرسان اتمی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کره شمالی خواسته تا مجددا پذیرای بازرسان این نهاد برای نظارت بر فعالیت تاسیسات اتمی پیونگ یانگ باشد.

به نوشته وبگاه «ان. آر. تی» «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: پیونگ‌یانگ در مهر ماه درباره اقدام‌های مرتبط با خلع سلاح اتمی از جمله از بین بردن دائمی تاسیسات اتمی در «یونگ‌بیون»، راکتوری که در آنجا پلوتونیوم تولید می‌کند، سخن گفته بود.

مدیر کل آژانس بین‌المللی اتمی در ادامه گفت که فعالیت‌هایی در راکتور یونگ‌ بیون صورت می‌گیرد اما بدون دسترسی به آن، آژانس نمی‌تواند ماهیت و هدف این فعالیت‌ها را مشخص کند.

آمانو در نشست خبری نیز اظهار داشت که نمی تواند به طور دقیق به تشریح دقیق فعالیت‌های اتمی کره شمالی بپردازد.

بر این اساس، در حالی که بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی در سال 2009 از کره شمالی‌ اخراج شدند اما آمانو در سخنان خود از آمادگی آژانس بین‌المللی اتمی در اعزام مجدد بازرسان اتمی به این کشور در صورت پذیرش محتمل این درخواست از سوی کره شمالی خبر داد.

آمانو افزود: «آژانس در حال ارتقای آمادگی خود برای ایفای نقشی اساسی در راستی‌آزمایی برنامه اتمی کره شمالی است، در صورتی که یک توافق سیاسی در این خصوص بین کشورهای ذیربط حاصل شود.»

رسانه‌های دولتی کره شمالی به تازگی گزارش داده بودند که این کشور سلاح تاکتیکی جدیدی را آزمایش کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها