یک نماینده اهل سنت مجلس گفت: دشمنان در حال کار و سرمایه‌گذاری هستند و برنامه‌ریزی می‌کنند تا با سوءاستفاده از اختلاف‌نظرها و فاصله‌های جزئی از کاه کوه بسازند.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۲۹
دشمن بدنبال کوه ساختن از کاه اختلافات جزئی میان شیعه و سنی است

جلال محمودزاده نماینده اهل سنت مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین به مناسبت هفته وحدت با اشاره به اینکه در کشور ما جامعه اهل سنت و اهل تشیع در کنار هم حضور دارند خاطرنشان کرد: این مساله برهمگان لازم می‌دارد تا وحدت را به شکل واقعی و حقیقی حفظ کنیم و اجازه ندهند بین برداران شیعه و اهل سنت دو دستگی ایجاد شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: لازمه اینکه بتوانیم وحدت خود را حفظ کنیم و بیگانگان نتوانند از اختلافات جزئی موجود بین اهل تشیع و اهل سنت کشور سوءاستفاده کنند این است که علمای دو طرف بیشتر در کنفرانس‌های مشترک شرکت کرده و با کنار هم قرار گرفتن در کنفرانس‌های متعدد با هم گفت‌وگو کنند.

وی با بیان اینکه نباید جلسات میان علمای اهل سنت و شیعه فقط مختص هفته وحدت باشد خاطرنشان کرد: بلکه آنها باید در طول سال در کنار هم باشند تا راه‌های تقویت وحدت را با هم بررسی کنند.

این نماینده اهل سنت مجلس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید در پخش برنامه‌های خود دقت بیشتری داشته باشد تا خدای ناخواسته مطالبی که باعث تفرقه یا دودستگی می‌شود پخش نشود.

وی در ادامه با تاکید برضرورت برخورد با کسانی که به جامعه اهل تشیع یا اهل سنت توهین می‌کنند اظهار کرد: اخیرا طرحی را در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادیم و بسیاری از نمایندگان مجلس هم آن را امضاء کردند، در این طرح توهین به مقدسات یا اقوام و مذاهب کشور جرم تلقی شده و حداقل شش ماه تا یک سال زندان دارد.

محمودزاده افزود: این طرح اکنون در حال بررسی کمیسیون تخصصی خود هست و امیدوارم هستیم با قانون‌مند کردن این مساله از ایجاد تفرقه در میان جامعه اهل سنت و اهل تشیع که مساله خیلی مهمی است به شکل قانونی جلوگیری کنیم و بتوانیم از بعد قانونی با کسانی که به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با احترام به مذاهب توجه نمی‌کنند برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری افرادی از اهل سنت را که به اهل تشیع توهین می‌کنند اهل سنت آمریکایی را خوانده و افرادی از اهل تشیع که به اهل سنت توهین می‌کنند اهل تشیع انگلیسی نام‌گذاری کرده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای حرکت به سمت پیشرفت و توسعه کشور باید وحدت را حفظ کنیم اظهار کرد: در 8 سال جنگ تحمیلی که رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ و در پشت سنگرها کنار هم با دشمنان می‌جنگیدند کسی از دیگری سوال نمی‌کرد مذهب یا قومیت شما چیست، همه ایرانی بودند و در کنار هم می‌جنگیدند و شهید می‌شدند و در حال حاضر هم نزدیک به یازده هزار شهید اهل سنت در کشور داریم که در راه نظام شهید شدند؛ در این شرایط مطمئنا کسانی که وارد فاز توهین می‌شوند نه انقلابی هستند و نه دلسوز نظام بلکه می‌خواهند اختلاف ایجاد کنند و در مسیر دشمن قدم برمی‌دارد.

وی با تاکید براینکه دشمنان خارجی بدنبال بهره‌برداری از اختلافاتی هستند که ممکن است بین اهل سنت و اهل تشیع ایجاد شود اظهار کرد: آنها دلسوز اهل سنت یا اهل تشیع نیستند بلکه می‌خواهند بین این دو جامعه مسلمان اولا در دنیا و بعد در کشور اسلامی ایران تفرقه ایجاد کنند و برای این موضوع تیم‌ها و هزینه‌هایی را مشخص می‌کنند تا در داخل کشور و در بین جامعه مسلمین اختلاف‌افکنی کنند.

محمودزاده با تاکید دشمن به وسیله رسا‌نه‌ها، منابع مالی و نیروهای نظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی کار می‌کند تا از گسل‌های قومی و مذهبی در کشور سوءاستفاده کرده و کشور را به سوی ناامنی و افتراق پیش ببرد اظهار کرد: حالا که می‌دانیم دشمنان در حال سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ایجاد اختلاف هستند بایستی هشیارتر عمل کنیم و مواظب باشیم تا آنها به نتایج مورد نظر خود نرسند و هزینه مالی، اطلاعاتی و دیگر تیرهای اختلاف افکنی که به سمت جامعه ایران هدایت می‌شود به سنگ خورد.

وی با بیان اینکه برای به سنگ خوردن تیر اختلاف‌افکنی دشمن ما هم باید برنامه داشته باشیم خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن برنامه مالی و فکری برای اختلاف‌افکنی دارد ما نباید بدون برنامه باشیم و برنامه اول در این رابطه این است که به همه اقوام و مذاهب کشور اجازه داده شود در مسئولیت‌های کشور حضور پیدا کنند و مسئولیت‌ها براساس ایرانی بودن و شایسته‌سالاری و نه قومیت یا مذهب تقسیم شود.

این نماینده مجلس افزود: از طرف دیگر باید نشست‌های متعدد بین علما پیگیری شود تا علمایی که دلشان در گرو وحدت است با هم صحبت کنند و برای نقاط ضعف و قدرت راهکار پیدا کرده و از سوی دیگر همه این مسائل وحدت بخش در دانشگاه‌ها و مدارس برای دانش‌آموزان و دانشجویان تدریس شود.
وی با بیان اینکه می‌توان کار فرهنگی زیادی در جهت وحدت انجام داد گفت: صداوسیما می‌تواند در این خصوص خیلی خوب کار کند و سرمایه‌گذاری داشته باشد.

محمودزاده در پایان تاکید کرد: اگر ما حرکتی نکنیم دشمنان در حال کار و سرمایه‌گذاری هستند و برنامه‌ریزی می‌کنند تا با سوءاستفاده از اختلاف‌نظرها و فاصله‌های جزئی از کاه کوه بسازند، بنابراین مساله بسیار جدی است و اینگونه نیست که بتوانیم بگوئیم می‌‌توانیم به راحتی از آن بگذریم زیرا آنها شمشیر را از رو بسته‌اند و در این شرایط باید هشیار باشیم تا بتوانیم در مسیری قرار بگیریم که هر روز وحدتمان مستحکم‌تر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها