جک ریچر تازه بدون ستاره مشهور

تام کروز قربانی کوتاه‌قدی!

حالا بعد از دو فیلم «جک ریچر»ی معلوم شده که تام کروز انتخاب مناسبی برای نقش شخصیت محوری آن نبوده و قد لازم برای ظاهر شدن در قالب جک ریچر این مامور بزن بهادر را نداشته است! لی چایلد نویسنده رمان‌های جک ریچر که در جریان تولید دو فیلم سینمایی براساس داستان‌های خود بوده، این روزها از کوتاه‌قد بودن تام کروز و قدبلند بودن شخصیت داستان‌هایش حرف می‌زند! به گفته چایلد، جک ریچری که او خلق کرده حداقل ده تا 15 سانت قدبلندتر از کروز است. این اظهارات در شرایطی سرتیتر رسانه‌های هنری و خبرگزاری‌های شایعه ساز شده، که قرار است نسخه تلویزیونی جک ریچر وارد مرحله تولید شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۵۲

به نوشته ورایتی، این نسخه تلویزیونی قصد دارد دست به احیای داستان نسخه سینمایی بزند و با شکل و شمایل تازه و متفاوتی به دیدار تماشاگران بیاید. مهمترین تفاوت نسخه تلویزیونی با نسخه سینمایی در این است که یک بازیگر تازه جایگزین تام کروز شده و در نقش جک ریچر بازی خواهد کرد. بازیگر مورد نظر هنوز انتخاب نشده و تهیهکنندگان مجموعه برای انتخاب او، دست به یک فراخوان زدهاند. لی چایلد هم وارد ماجرا شده و میخواهد به تهیهکنندگان مجموعه کمک کند تا جک ریچر مناسبی برای آن انتخاب کنند. چایلد حتی یک قدم جلوتر رفته و ادعا میکند تعویض بازیگر، به خاطر درخواستهای مکرردوستداران رمانهای جک ریچر است.

بازیگر بزرگ قد کوتاه!

به گفته چایلد: «تام کروز بازیگر بزرگی است، اما برای ایفای نقش جک ریچر کمی کوتاه است! از مدتها قبل طرفداران رمانهای جک ریچر از این گله میکردند که چرا بازیگر قدبلندتری برای ایفای نقش این مامور بزن بهادر انتخاب نشده است. در داستانها کاملا مشخص است جک ریچر بالای یک متر و 70 سانت قد دارد و همین بلندی قد، در بسیاری موارد به کمک او میآید. کروز با وجود تمام استعدادهایی که دارد، فیزیک لازم را برای این نقش ندارد. بازی در نقش جک ریچر فقط نیازمند استعداد و توانایی بازیگری نیست و به قدبلند هم احتیاج دارد. از این که با کروز کار کنم، واقعا لذت میبرم. او بازیگری جدی و وقتشناس است و به کارش احترام زیادی میگذارد. اما نمیتوان واقعیتها و درخواستهای مکرر دوستداران جک ریچر را نادیده گرفت.»

حق به حقدار میرسد

تهیهکنندگان مجموعه هم حق را به طرفداران رمانهای جک ریچر داده و میگویند آنها درست میگویند. به گفته دن گرانجر خالق مجموعه: «سایز و قد و اندازه ریچر واقعا مهم است! همین نکته است که هویت او را شکل میدهد. زمانی که وارد اتاقی میشود، تمام حاضران در محل برای یک دقیقه حالت عصبی پیدا کرده و از دیدن آدمی در هیبت او احساس خوف و ترس میکنند. شما وقتی به تام کروز نگاه میکنید، دچار چنین حالتی نمیشوید!»

هنوز زمانی برای شروع کار تولید جک ریچر تلویزیونی تعیین نشده است. اما فصل اول آن، در 12 اپیزود تهیه خواهد شد. در کنار انتخاب بازیگری جدید برای نقش جک ریچر، خود داستان هم با تغییراتی همراه خواهد شد. قرار است یکی از فیلمسازان مطرح هالیوودی، کارگردانی اپیزودهای فصل اول مجموعه را به عهده بگیرد. احتمال همکاری شبکه نتفلیکس با این مجموعه بسیار زیاد است. پخش جک ریچر هم با همین شبکه خواهد بود. تهیه کنندگان مجموعه تلاش دارند آن را برای پخش در نیمه دوم سال 2019 آماده کنند.

اعتراضی که به یاد آورده نشد

رسانههای گروهی خبر از آن میدهند که دوستداران رمانهای جک ریچر از سال 2011 ناخشنودی خود را از انتخاب تام کروز برای بازی در نقش ریچر اعلام کرده بودند. این نارضایتی همزمان با اعلام خبر تولید فیلم سینمایی جک ریچر با بازی کروز بود. اما با وجود این نارضایتیها، پیش تولید اولین قسمت این مجموعه فیلم اکشن دلهرهآور با حضور کروز کلید خورد. با این حال منتقدان و تحلیلگران سینمایی با مرور خاطرات خود، یادآوری میکنند بهیاد نمیآورند در آن زمان اعتراضی به حضور کروز در نقش ریچر صورت گرفته باشد!

مامور ضدجاسوسی بداقبال

جک ریچر، یک مامور ضدجاسوسی همهفنحریف در حد و اندازه جیمزباند است، که در قسمت‌های مختلف رمان‌های لی چایلد راهی یک ماموریت غیرممکن شده و با موفقیت آن را به انجام می‌رساند. قسمت اول فیلم در سال 2012 به کارگردانی کریستوفر مک کواری ساخته شد. فروش 80 میلیون دلاری فیلم در جدول گیشه آمریکا، توانست هزینه 60 میلیون دلاری آن را تامین کند. در بقیه کشورهای دنیا هم، فیلم حدود 138 میلیون دلار فروش کرد. دومین قسمت فیلم هم به کارگردانی ادوارد زویک در سال 2016 روانه پرده سینماها شد، اما نتوانست نظر مثبت منتقدان و تماشاگران را جلب کند. فروش 58 میلیونی آمریکایی فیلم، کمتر از رقم هزینه تولید 75 میلیونی آن بود. تماشاگران سینما در بقیه نقاط دنیا هم فقط 104 میلیون دلار پول برای تماشایش پرداخت کردند.

بالاخره آره یا نه؟!

حالا با تمام این اوصاف، بالاخره معلوم نشد قسمت سوم نسخه سینمایی جک ریچر وارد مرحله تولید می شود یا نه. اگر هم این اتفاق بیفتد، تام کروز در نقش شخصیت اصلی آن بازی خواهدکرد یا یک بازیگر دیگر؟ طبیعی است که قد کوتاه کروز می تواند برای جک ریچر سینمایی هم دردسر ساز باشد!

سال 2017 بحث هایی داخل کمپانی پارامونت در جریان بود، که حکایت از ساخت سومین قسمت این اکشن دلهره آور می کرد. امابه دلایلی که معلوم نیست، این بحث ها به نتیجه مشخصی نرسید. تمام این حرف ها در شرایطی است که خود تام کروز یکی از تهیه کنندگان و سرمایه گذاران جک ریچرها بوده است.

21 سال و 23 رمان

لی چایلد اولین بار شخصیت جک ریچر را در رمان سال 1997 خود در معرض دید و قضاوت اهل کتاب قرار داد. این رمان خیلی زود در فهرست پرخواننده ترین کتاب های هفته و ماه قرار گرفت و چایلد را مصمم به نگارش جلدهای بعدی آن کرد. تا امروز 23 رمان جک ریچری نوشته و منتشر شده، که آخرین آن ها مدتی قبل روی پیشخوان کتاب فروشی ها قرار گرفت. تعداد بالای جلدهای رمان جک ریچر به معنی آن است که تلویزیونی ها می توانند ماجراجویی های آن را در چند فصل دنبال کنند.

کیکاووس زیاری

روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها