این روزها هر جا که می‌رویم، صحبت از خروج ترامپ از برجام و تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. البته در همان ماجرای خروج از برجام هم می‌شد دریافت که ترامپ آدم قابل اعتمادی نیست و حتی به حرف‌ها و وعده‌های خودش هم پایبند نیست، اما تشدید تحریم‌ها و حتی صحبت از تحریم‌های دارویی علیه ایران نشان داد این سیاستمدار به هیچ قاموسی پایبندی ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۲۶

اگر بخواهیم در مقیاس داخلی بسنجیم تجربه نشان داده، تحریمها هیچ تأثیری نمیتواند در ایستادگی مردم ما بگذارد و ایرانیان همچنان توانایی این را دارند که تحریمها را دور بزنند و بر اصول حق خویش پابرجا بمانند، البته ممکن است مسیرمان کمی تغییر پیدا کند ولی به هر حال در برابر زورگویی باید ایستاد و این نمیشود که مدام عقبنشینی کنیم. ما در زمان جنگ تحمیلی هم مدام تحت فشار بودیم بخصوص که طرف مقابل تا دندان مسلح بود و کلی حمایت غربیها و از جمله آمریکا را داشت. آخرش چه شد؟ حتی نتوانستند یک وجب از خاک ایران را کم کنند، چون ما ملتی معتقد و ایستاده بر آرمانها داریم. ایستادگی هنری است که ایرانیان به آن شهرهاند و در طول تاریخ هم با همین ایستادگی بوده که الگو شدهاند برای جوامع دیگر.

باید نگاه مدیران ما این باشد که از تحریمها استفاده بهینه کنند، یعنی بروند به سمت خودسازی و در این خودسازی یا بهتر است بگویم خودکفایی، باید از انرژی جوانانی استفاده کنند که مدام عقب نگه داشته شدهاند. حالا بهترین فرصت است که از ایدههای بکر جوانان برای تأمین نیازهای داخلیمان استفاده کنیم. دوران تحریم، دوران خودساختگی است که اگر این طور نبود خیلی زودتر از اینها کم میآوردیم.

40 سال است که ما را درگیر تحریم کردهاند و جز سرکوب ما هدف دیگری نداشتهاند، ولی خوشبختانه ایرانیان قومی مستعد، باهوش، کاربلد و مجرب هستند و حتی اگر کمکاری مدیران را ببینند، باز در برابر زورگو سر تسلیم فرود نمیآورند و و همچنان زندگی عادیشان را پیگیری میکنند.

زندگی در شرایط تحریم بخصوص با التهابات اقتصادی اخیر، سختیهای خاص خود را هم دارد، ولی چون تجربهاش را داریم، میتوانیم زندگی در این شرایط را بخوبی بگذاریم. مشکلات، فراوان است و در کاستیهایی که در جامعه داریم، شکی نیست و مثلا بسیاری از مناسبات اقتصادی به دلیل تحریمهای اقتصادی دستخوش آسیب شده، ولی به هر شکل باید با لطف خدا و خدمترسانی کارگزاران دولتی بتوان هرچه سریعتر بر مشکلات غلبه کرد و در مسیر پیشرفت و رشد ادامه
حیات داد... .

جواد نوروز بیگی

تهیهکننده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها