پسر جوان که پس از قتل زن سالمند، از خانه او سرقت کرده بود با تایید حکم مجازاتش و اصرار اولیای دم در زندان رجایی شهر قصاص شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۷۴

ماجرای این جنایت از آنجایی شروع شد که خرداد سال 92 ماموران کلانتری 129 جامی هنگام گشتزنی در نزدیکی میدان امام خمینی(ره) به خودروی تویوتایی که به طرز عجیبی پارک شده بود، مشکوک شدند. ماموران در بازرسی خودرو با جسد زنی که با ضربات چاقو به قتل رسیده و داخل پتو پیچیده شده بود، روبهرو شدند.

در ادامه، کارآگاهان برای شناسایی مشخصات قربانی، تجسسهای میدانی خود را آغاز کردند و با ردیابی پلاک خودرو دریافتند خودروی تویوتا متعلق به یک زن 64 ساله است. کارآگاهان با حضور در خانه مقتول متوجه شدند از گاوصندوق خانه وی، طلا و جواهرات، دلار و مقدار زیادی پول به سرقت رفته است. پلیس با ردیابیهای خود موفق شد دو برادر را شناسایی کند که پدرشان راننده همسر قربانی بود. تیم جنایی در مرحله دیگری از تحقیقات دریافتند پس از قتل زن سالمند، این دو برادر به طرز مرموزی ناپدید شدهاند. ماموران پس از 28 روز تجسس سرانجام موفق به دستگیری آنها در نزدیکی میدان راهآهن شدند.

یکی از آنها در بازجوییها به کارآگاهان گفت: با انگیزه سرقت سوار خودروی مقتول شدیم، اما نتوانستیم با اتر او را بیهوش کنیم و مقتول ما را شناسایی کرد. به همین دلیل او را کشتیم.

متهمان در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند و متهم اصلی در دفاع از خود گفت: برای کاری، صد میلیون تومان کم داشتیم. به همین دلیل به فکر سرقت از خانه پیرزن افتادیم. یک هفته مقابل خانه آنها کشیک دادیم تا این که 9 خرداد وقتی او از پارکینگ خانهاش خارج شد، تعقیبش کردیم. او خودرو را در منطقه دیباجی در یک کوچه پارک کرد. همان موقع برادرم در ماشین را باز کرد و روی صندلی نشست و دستمال آغشته به اتر را جلوی بینی پیرزن گرفت. چند لحظه بعد صدای جیغ شنیدم. چاقوی چندکارهای را از ماشین برداشتم و روی صندلی عقب خودروی مقتول نشستم. زن سالخورده بیجان کف ماشین افتاده بود. برادرم از محل فرار کرد، اما دو دختر جوان با پراید ما را تعقیب کردند. برادرم برای فرار از دست دختران پرایدسوار سرعتش را زیاد کرد، ولی وقتی یکباره ترمز کرد که من روی داشبورد خودرو افتادم. وقتی بلند شدم، تیغه چاقو خونین بود. در آن لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم و ضربههای بعدی را به پیرزن زدم.

برادر متهم اما گفت ، با چاقو به بدن مقتول ضربهای نزده است.

در ادامه، متهم اصلی به قصاص محکوم شد که این حکم در دیوانعالی کشور مهر تایید خورد. صبح چهارشنبه گذشته عامل قتل در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت و چون تلاشها برای جلب رضایت اولیای دم نتیجه نداد حکم قصاص اجرا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها