رئیس پلیس پایتخت از اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از سوم آذر به بعد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۲۷

به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی درباره اخذ معاینه فنی و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: به دلیل صفهای طولانی اخذ معاینه فنی را به تاخیر انداختیم و این موضوع بنابر دلایل مختلف ضروری است.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: تا پایان این هفته نیز برای اخذ معاینه نفی به مردم مهلت میدهیم و از سوم آذر اعمال قانون توسط دوربینهایی که در تمام نقاط شهر مستقر شده، صورت میگیرد.

وی عنوان کرد: افرادی که از شهرستان به تهران میآیند، باید دارای معاینه فنی قانونی باشند و اطلاعات خودروها در سیستم «سیمفا» ثبت شده باشد و اگر در تهران تردد کنند جریمه نمیشوند، اما اگر فاقد معاینه فنی باشند، اعمال قانون میشوند.

رحیمی گفت: بحث معاینه فنی شامل خودروهای سبک و سنگین است. فعلا موتورسیکلت در برنامه نیست، بحث نظارت بر مراکز صادرکننده معاینه فنی در دستور کار قرار دارد. سیستم سیمفا در کل کشور قابلیت فعالیت دارد، اطلاعات توسط مراکز قانونی وارد سیستم سیمفا میشود و در صورتی که فردی در شهرستان مجوز بگیرد، مشکلی ندارد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: دوربینها افرادی را که در محدوده زوج یا در محدوده طرح ترافیک تردد غیرمجاز دارند، ثبت میکند.

وی ادامه داد: مردم فقط از مراکز مجاز اقدام به تهیه طرح ترافیک کنند، تیمهای کنترلی پلیس مرکب از پلیس راهور و شهرداری به مراکز معاینه فنی نظارت دارند. کل خودروهای نیروهای مسلح باید مجوزهای لازم را بگیرند و اطلاعات آنها باید در سیستم
سیمفا ثبت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها