صحبت‌های اخیر وزیر امور خارجه مبنی بر وجود پولشویی گسترده در کشور که انتقادات فراوانی به همراه داشت در جلسه دیروز مجلس نیز مورد توجه نمایندگان بود و به آن پرداخته شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۵۷

در همین زمینه در جلسهای که نمایندگان فراکسیون ولایی با غلامحسین محسنیاژهای، سخنگوی قوه قضاییه داشتند از این مقام قضایی درباره صحت و سقم ادعای وزیر خارجه پرسیده شد و به گفته سید حسین نقویحسینی، سخنگوی فراکسیون ولایت، محسنیاژهای اینگونه پاسخ داد: وزیر امور خارجه باید توضیح دهد و اسناد خود را ارائه کند. در این باره نامه نوشتم و گفتم که اگر این جملات از سوی ایشان است، توضیحات و اسناد وی اخذ شود.

علاوه بر نشست اعضای فراکسیون ولایت با محسنیاژهای، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و شاندیز هم در نطق میان دستور خود با انتقاد از وزیر امورخارجه درخصوص اظهاراتی که درخصوص موضوع پولشویی داشته، گفت: قوه قضاییه با کسانی که کشور را به پولشویی و فساد متهم کردند، برخورد کند.

به گزارش تسنیم همچنین حسینعلی حاجیدلیگانی نماینده مردم شاهینشهر در مجلس با بیان اینکه این اظهارات ظریف خلاف منافع ملی بود، گفت: به آقای ظریف 48 ساعت فرصت داده شده تا مدارک خود را در این زمینه به مجلس ارائه کند، وگرنه طرح استیضاح وی را کلید میزنیم.

پاسخ ظریف به منتقدان

البته وزیر امور خارجه هم پاسخهایی به منتقدانش در این زمینه دارد. محمدجواد ظریف که دیروز برای شرکت در جلسه کمیسیون امنیت ملی در خصوص رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان به CFT به مجلس رفته بود در جمع خبرنگاران گفت: نوار صحبتهایی که اخیرا برخی افراد به آن واکنش نشان دادند، موجود است. تقاضا میکنم کسانی که اعلام نظر کردند راجع به آنچه من اعلام کردم، نظر دهند نه آنچه خودشان ساختند.

ظریف گفت: مؤلف زنده است، نوار و کلیپ نیز موجود است. گوش کنند و اگر من جایی را متهم کردم آن وقت سؤال کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در جلسه دیروز درباره اظهارات اخیرش از او سوال شده است یا نه، گفت: در جلسه امروز در این مورد بحث نشد چون دوستانی که در این باره سؤال داشتند از جلسه خارج شدند اما بنده آمادگی کامل برای ارائه توضیحات لازم را داشتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها