برای آنها که در دهه 90 میلادی فوتبال اروپا و دنیا را تنها در یک تیم و رنگ نارنجی مسحورکننده آن تعریف می‌کردند، هیچ چیز تلخ‌تر از این نبوده که تیم محبوب روزهای نوجوانی و جوانی‌شان در دو تورنمنت مهم اخیر اروپا و دنیا (یورو 2016 و جام جهانی روسیه) غایب بوده باشد. چیزی که در تمامی این سال‌ها برای طرفداران هلند تکرار می‌شد، نام مربیانی بود که یکی پس از دیگری روی نیمکت این تیم می‌نشستند.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۸۶

وقتی هم رونالد کومان چند ماه پیش هدایت این تیم را بر عهده گرفت و قرعهکشی لیگ ملتهای اروپا نشان داد این تیم با آلمان و فرانسه همگروه شده است، خیلیها منتظر سومی نارنجیپوشان در گروه خود و سقوط به لیگ پایینتر بودند،اما وقتی جمعهشب سوت پایان بازی در ورزشگاه فاینورد زده شد، کمتر کسی باور میکرد قهرمان دوره قبلی جامجهانی به لیگ B سقوط کرده باشد و قهرمان جام جهانی روسیه هم برای صعود به مرحله حذفی کارش به اما و اگر کشیده شود. شاگردان جوان کومان قهرمان جامجهانی روسیه را با نتیجه 2 بر صفر شکست دادند و به اذعان خود دیدیه دشان، شاید اگر لوریس درون دروازه فرانسه نبود شکستی به مراتب سنگینتر رقم میخورد. تیم فرانسه بعد از 15 بازی بدون باخت در نهایت شکست خورد و حالا برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ ملتهای اروپا چشم انتظار بازی روز دوشنبه آلمان و هلند است.

آلمانها که حالا باید خود را برای حضور در لیگ B ملتهای اروپا در سال بعد آماده کنند، در حالی میزبان شاگردان کومان هستند که هلند حتی با یک تساوی هم میتواند به مرحله نیمهنهایی صعود کند.

کنار رفتن نسل قدیمی هلند همچون روبن و فنپرسی و آمدن جوانانی همچون دی لیخت در کنار کاپیتانی همچون فن دایک باعث شده تا هواداران این تیم به آینده این تیم امیدوار باشند.

هفته ششم لیگ ملتهای اروپا (یکشنبه27 آبان)

لیگ A / گروه چهارم

انگلیس - کرواسی (17:30)

لیگ -A گروه دوم

سوئیس - بلژیک (23:15)

لیگ B / گروه سوم

ایرلند شمالی - اتریش (20:30)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها