کشته شدن نسیم هفت ساله توسط یک حیوان درنده به یکی از اصلی‌ترین مباحث امروز رسانه‌ها و نهادهای خبری استان تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۸۰
‌سگ‌های ولگرد تهدیدی برای مردم استان یزد؛ قاتل «نسیم» گرگ نبود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، دیروز عصر «نسیم» کودک هفت ساله در میبد در اثر حمله یک حیوان درنده جان خود را از دست داد و غم سنگینی در دل مردم استان یزد نشست و در کنار آن ترس از سلامت فرزندان در برابر حیوانات ولگردی که به تعداد بسیار زیاد در سطح شهر یزد وجود دارند به دغدغه ای برای خانواده های یزدی تبدیل شده است.

تعداد حیوانات ولگرد در سطح استان یزد در سال‌های اخیر به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کرده و این موضوع سبب شده که حتی در کوچه و خیابان های داخل شهری هم سگ های ولگرد دیده می شوند.

بسیاری از موارد هم این حیوانات اقدام به حمله به طرف شهروندان می‌کنند که اکثرا با هوشیاری شهروندان حیوان ولگرد می‌ترسد و از ادامه حمله خود منصرف می‌شود اما موضوع نسیم به گونه‌ای دیگر رقم خورد و حیوان ولگردی که وی را هدف خود قرار داده بود بدون هیچ ترسی شاهرگ وی را پاره کرد و داغ این کودک کودک را بر دل پدر و مادرش گذاشت.

در نخستین گزارشی که از سوی مسئولان استان اعلام شده بود، مسئول اورژانس میبد به خبرنگاران بیان کرده بود که در آزمایشات ابتدایی مشخص شده حیوان حمله کننده به این کودک معصوم سگ نبوده و احتمالا گرگ گلوی وی را دریده است.

با انتشار این گزارش تعداد بسیار زیادی مطلب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مخاطب اصلی این گزارش‌ها محیط زیست استان بود و علت این موضوع هم این بود که محیط زیست منکر حمله گرگ‌ها به گله‌های مردم شده بود و امروز شبکه‌های اجتماعی تصاویر مختلفی منتشر کردند و اعلا کردند که گرگ‌ها به محیط‌های شهری ورود پیدا کرده‌اند.

انتشار این مطالب تا انتشار پاسخ محیط زیست استان ادامه داشت، گزارشی که بر نگرانی‌های مردم در سطح استان یزد افزود و در آن اعلام شده بود که بر اساس شواهد موجود، قاتل این کودک سگ‌های ولگرد بوده‌اند.

این گزارش و ادعای محیط زیست مبنی بر اینکه قاتل این کودک معصوم سگ ولگرد بوده، سبب شده که مردم یزد نگرانی بسیار زیادی پیدا کنند، نگرانی که به دلیل تعداد بسیار زیاد این حیوانات در سطح شهرها به وجود آمده بود و در دو روز قبل افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

امروز تعداد بسیار زیادی از مردم شهرهای مختلف استان یزد در شبکه‌های اجتماعی خواستار فکر جدی مسئولان استان برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد برای عدم حضور آنها در محل‌های زندگی مردم شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها