یک مرکز مطالعات آمریکایی می‌گوید از 20پایگاه هسته‌ای کره‌شمالی موفق شده 13 پایگاه را شناسایی کند. این مرکز مدعی است کره‌شمالی پایگاه‌های مخفی متعددی در مناطق کوهستانی دارد که در آنها همچنان به فعالیت هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۸۱

گزارش این مرکز مطالعاتی، دیدار آینده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و کیم‌جون اون، رهبر کره‌شمالی را تحت‌الشعاع قرار داده است. در همین حال جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید ترامپ آماده دیدار مجدد با رهبر کره‌شمالی است. چندی پیش قرار بود مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به پیونگ‌یانگ سفر کند اما این سفر از سوی کره‌شمالی لغو شد. رهبران آمریکا و کره‌شمالی پس از اولین دیدار خود در سنگاپور گفته بودند از این پس برنامه خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره به اجرا درخواهد آمد .

به گزارش رویترز، هفته گذشته کره‌شمالی دیدار مایک پمپئو را لغو و اعلام کرد آزمایش‌های نظامی خود را از سر گرفته است. پیونگ‌یانگ با اعلام این خبرها گفت آمریکا به وعده‌های خود وفا نکرده و تلاشی برای کاهش تنش‌ها صورت نمی‌دهد. حال یک مرکز مطالعاتی آمریکایی می‌گوید در نقاط مختلف کره‌شمالی بخصوص در مناطق کوهستانی این کشور پایگاه‌هایی پراکنده‌اند که از آنها برای آماده‌سازی یا شلیک موشک‌های بالستیک استفاده می‌شود. کره‌شمالی می‌گوید موشک‌هایی را آزمایش کرده که براحتی می‌تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

بی‌بی‌سی در گزارشی درباره کشمکش‌های فعلی بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن می‌نویسد: ریشه این بن‌بست میان آمریکا و کره‌شمالی این است که هیچ‌گاه بر سر هدف خلع‌ سلاح هسته‌ای توافقی نکردند. بله، دو رهبر در سنگاپور توافقی امضا کردند اما فقدان جزئیاتی که هنگام امضای این قرارداد مطرح شد حالا درحال نشان داده شدن است.

به نوشته این منبع، رهبر کره‌شمالی می‌خواهد کشورش به لحاظ اقتصادی پیشرفت کند و برای تحقق این پیشرفت لازم است تا آمریکا تحریم‌های این کشور را لغو کند.

این در حالی است که از سوی دیگر دونالد ترامپ سرسختی نشان می‌دهد و می‌گوید تا خلع‌سلاح هسته‌ای کامل تحریم‌ها برجا خواهد ماند. برای همین درحال حاضر رسیدن به خلع‌سلاح کامل هسته‌ای هدفی غیرواقعی به‌نظر می‌آید و کشمکش‌های بین دو کشور همچنان استمرار خواهد داشت. آمریکا مدتی تلاش کرد روسیه را با خود همراه کند تا بتواند از طریق تحریم‌های اقتصادی بر پیونگ‌یانگ فشار آورد اما از آنجا که خود روسیه تحت تحریم‌های آمریکاست این برنامه استمرار پیدا نکرد و کره شمالی هم‌اکنون قادر است تحریم‌های آمریکا را دور زده و از آسیب‌های احتمالی آنها بکاهد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها