تلخ‌ترین صفر - صفر دنیا، جام را از ما گرفت

تلاشتان را کردید، متشکریم!

بازی پرسپولیس مقابل کاشیما آنتلرز در فینال لیگ قهرمانان آسیا که شروع شد، همه تماشاگران باغیرتی که به ورزشگاه آزادی رفته بودند، دانستند این تیم خسته‌تر از آن است که بخواهد تیم ژاپنی را اذیت کند و بیش از دو گل به این تیم بزند.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۷۳

تیم خسته پرسپولیس با وجود مجموعهای از مشکلات، راه خود را به سوی فینال پیدا کرد و به آرامی به فینال رسید. محروم از دو پنجره نقل و انتقالات، با لشکری از بازیکنان مصدوم و محروم که از بدنه نیمه جان پرسپولیس جدا شدند. در بسیاری از بازیهای پرسپولیس حتی 11 نفر برای ترکیب اصلی نداشت؛ اما این دلیل نشد که نماینده شایسته فوتبال ایران به فینال نرسد. پرسپولیس به فینال رسید و بازی رفت را با دو گل به تیم حریف باخت و در بازی برگشت هم آنقدر خسته و بیرمق بود که نتوانست کاری از پیش ببرد. تیم ژاپنی هم از تمام توان خود استفاده کرد تا به هر طریق ممکن چوب لای چرخ کار تیمی سرخهای ایران بگذارد. بازی با همان تساوی بدون گل به سمت دقیقه آخر پیش رفت و در نهایت با همین نتیجه به پایان رسید تا کاشیما آنتلرز به دلیل برد دو بر صفر در بازی رفت قهرمان لیگ قهرمانان این فصل شود.

بازی دیروز تمام شد. بازی دیروز را باختیم؛ اما بسیار خوشحالیم چون افقهای تازهای در فوتبال ما پدیدار شد. پرسپولیس بازی دیروز را باخت؛ اما نه صندلی شکسته شد نه سنگی به زمین افتاد. اینها در فوتبال ما کاملا عادی بود؛ اما دیروز ایران یک میزبان شایسته و باکلاس بود. خوشحالیم به این دلیل که میدانیم پرسپولیس و تیمهای دیگر ایران، راه خود را به سوی آیندهای باافتخار یافتهاند و بیتردید پرسپولیس با اضافه شدن بازیکنان زمستان، تیمی به مراتب بهتر خواهد شد. خوشحالیم چون این فینال، ورزشگاه آزادی را دوباره به ما داد. پایان پروژه ورزشگاه نقش جهان به دل ما بود و 21 ساله ساختیمش؛ اما دانستیم اگر قرار باشد کاری را بکنیم میکنیم و ورزشگاه آزادی را پس از 44 سال به زیباترین شکل ممکن بازسازی میکنیم آن هم نه در 21 سال بلکه در یک ماه!

فوتبال ما راهش را پیدا کرد و برای این خوشحالیم. کاشیما آنتلرز مزد برنامهریزی مدیران فوتبالش را دریافت کرد و ما هم اگر به دنبال افتخار هستیم باید این گونه برنامهریزی کنیم.

بیرانوند، بهترین دروازهبان جام

علیرضا بیرانوند دروازهبان تیم فوتبال پرسپولیس ایران در پایان لیگ قهرمانان آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بهترین دروازهبان انتخاب شد. این دروازهبان در طول مسابقات در مجموع 7 کلینشیت به ثبت رساند. بعد از بیرانوند، سانگ از تیم چونبوک موتورز کره جنوبی با پنج کلینشیت در رده دوم بهترین دروازهبانها قرار گرفت.

"اسماعیلی" و "شینووک" بهترین پاسور جام

"فرشید اسماعیلی" بازیکن تیم فوتبال استقلال ایران در پایان لیگ قهرمانان آسیا مشترکا با "کیمشینووک" بازیکن تیم چونبوک موتورز کرهجنوبی به عنوان بهترین پاسور انتخاب شد. به گزارش ایسنا، اسماعیلی و کیمشینووک در طول مسابقات، پنج پاس گل دادند. ژاوی بازیکن اسپانیایی السد قطر نیز، چهار پاس گل به ثبت رساند. بغداد بونجاح، مهاجم الجزایری تیم السد قطر هم با زدن 13 گل به عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان امسال انتخاب شد.

سوزوکی، بهترین بازیکن جام

یوما سوزوکی، مهاجم قدبلند و تاثیرگذار تیم کاشیما آنتلرز بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا شد و جایزه خود را از شیخ سلیمان و مسعود سلطانیفر دریافت کرد. این بازیکن که به تازگی به تیم ملی ژاپن هم دعوت شده، نقش مهمی در قهرمانی تیم ژاپنی در لیگ قهرمانان آسیا داشت.

پرسپولیس، برنده بازی جوانمردانه

تیم فوتبال پرسپولیس ایران در پایان فصل 2018 لیگ قهرمانان آسیا، برنده جایزه بازی جوانمردانه این فصل مسابقات شد و سیدجلال حسینی به نمایندگی از این باشگاه جایزه یادشده را از دستان جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بینالمللی فوتبال و شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرد.

کنفــــــــدراسیـــــــــــــون فــــــــوتبال آســــــــــــــیا: قهرمانانه رقابت کردید

صفحه رسمی توییتر لیگ قهرمانان آسیا پس از تساوی پرسپولیس مقابل کاشیما در دیدار برگشت و کسب عنوان نایب قهرمانی این مسابقات با انتشار پستی خطاب به شاگردان برانکو نوشت: شما قهرمانانه رقابت کردید و بازی جوانمردانهای را ارائه دادید. برنامهریزی و تمرین کنید و دوباره بازگردید.

آمار

آمار دیدار پرسپولیس و کاشیما نشان از برتری شاگردان برانکو نسبت به حریف ژاپنی در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا دارد.

دیدار پرسپولیس و کاشیما در دور برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در حالی با نتیجه بدون گل به پایان رسید که پرسپولیسیها در آمار و ایجاد موقعیت نسبت به مهمان خود قویتر بودند. البته این باعث نشد که سرخها بتوانند شکست بازی رفت را در آزادی جبران کنند. آمار بازی به شرح زیر بود:

شوت

پرسپولیس ۱۷- کاشیما 7

شوت در چارچوب

پرسپولیس ۶ - کاشیما صفر

تعداد پاس

پرسپولیس ۴۵۹ - کاشیما ۲۸۵

درصد پاس صحیح

پرسپولیس 72% - کاشیما 58%

کرنر

پرسپولیس 8- کاشیما 7

مالکیت

پرسپولیس 61.7% - کاشیما ۳۸.۳%

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها