ادامه شکار غیرمجاز پرندگان زمستان‌گذران در مازندران با وجود هشدار دامپزشکی و فعالیت رو به رشد مراکز عرضه لاشه و زنده این پرندگان سبب شده است تا مدعی‌العموم برای مقابله با این پدیده وارد عمل شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۶۴

به گزارش ایرنا، حجتاسلاموالمسلمین محمدعلی تقویفرد، رئیس کل دادگستری مازندران هشدار داد اگر محیطزیست، فرمانداران، نیروی انتظامی یا هر دستگاه متولی دیگری در برخورد قاطع با شکارچیان متخلف پرندگان مهاجر کوتاه بیاید، دادستانها و دادسراهای استان، حقوق ضایع شده عمومی را هم به خاطر به خطر انداختن محیط زیست و هم تهدید سلامت عمومی با جدیت پیگیری خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران با اعلام این که دادسراها، دادستانها و قضات استان با قدرت آماده برخورد با متخلفان و شکارچیان غیرمجاز پرندگان مهاجر شدند، گفت: مدارا با افراد متخلف همانگونه که تاکنون جواب نداده از این پس هم جواب نخواهد داد و لازم است تمام مدیران و متولیان با قاطعیت در این زمینه وارد عمل شوند. وی افزود: حتی با این که مصوبات شورای تامین شهرستانها و استان هم در مسیر مدارا کردن بدرستی به اجرا گذاشته نشده، ولی بررسیهای عمقی دستگاه قضایی از وضعیت شکار و صید پرندگان مهاجر و مصوبات شورای تامین و اقدامات آن نشان میدهد که تاکنون نتیجهای نداشته است. تقویفرد با اعلام این هشدار که امروز محیطزیست مازندران از حالت عادی و اضطراری گذشته و به بحران رسیده است، توضیح داد: بحران در حیاتوحش پرندگان، آبزیان و چرندگان مشخص است و مهمترین دلیل این وضعیت ضعف فرهنگ زیستمحیطی جامعه از یک سو و اجرای ناقص قوانین و مقررات از سوی دیگر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها