سفیر ایران در انگلیس در مصاحبه با سی ان ان مطرح کرد؛

شکست آمریکا در اجماع بین المللی بر سر تحریم‌ های ایران

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدات آمریکا برای اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور گفت: ملت ایران تحریم های به مراتب سخت تر از این را تجربه کرده ، بنابراین از تحریم ترسی ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۴۲
چهاردهه است که با تحریم‌ها مقابله کرده‌ایم/ معافیت خرید نفت ایران، تناقض آشکار در گفته‌های ترامپ است

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ،در گفتگو با جام جم آنلاین افزود:مردم نشان دادند که از تهدیدات استکبار جهانی هراسی به دل ندارند و با وحدت، یکپارچگی و هماهنگی و تبعیت از رهنمودهای رهبر عزیز انقلاب درس عبرتی که در تاریخ به استکبار داده شده را مجددا تکرار خواهند کرد.

زاهدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از روزهای اول انقلاب مورد تحریم قرار گرفت تاکید کرد:بعد از تسخیر لانه جاسوسی و شروع جنگ تحمیلی شدت تحریم ها افزایش پیدا کرد و روز به روز بیشتر شد، بنابراین ملت ایران با تحریم ها خو گرفته و این اقدامات چیزجدیدی نیست.

عضو فراکسیون ولایی گفت: ملت ایران، دولتمردان و سیاستگذاران کشور، راه کنار زدن تحریم ها را یافته اند و 40 سال است که با آن مقابله می کنند اما آمریکایی ها با پی بردن به این شیوه در تلاش هستند با ایجاد جنگ روانی در مردم،فشار مضاعفی را بر جامعه تحمیل کنند تا اثر گذاری تحریم های خود را بیشتر کنند.

وی تاکید کرد:رفتاری که یک سال و اندی است که ترامپ از خود نشان داده می گوید که این رئیس جمهور آمریکا سیاستمداری نامتعادل است ،این فرد تحلیل درستی از سخنانش ندارد، اول می گوید فروش نفت ایران باید به صفر برسد و بعد هشت کشور را معاف از خرید نفت می‌کند لذا این تناقض نشان می‌دهد که وی ثبات تصمیم گیری ندارد.

زاهدی، ترامپ را فرد سیاسی نابخرد دانست و گفت:‌ رئیس جمهور جدید آمریکا الفبای سیاسی را نمی دانند و دنیا شاهد رفتار هایش است لذا ایران هیچگونه نگرانی از بابت تهدیدات آمریکا ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اتحادیه اروپا خیلی کمرنگ در مقابل آمریکا قرار گرفته تصریح کرد: البته برخی ابرقدرت‌ها مانند چین و روسیه بسیار محکم در مقابل آمریکا ایستاده اند و حتی هند نیز در حال خرید نفت ایران است که نشان می دهد نه تنها ابرقدرت ها، بلکه کشورهای جهان سوم نیز در مقابل آمریکا قرار دارند .

وی در پاسخ به اینکه چگونه باید درمقابل ذهنیت سازی ها و فضای روانی ایجاد شده دشمن ایستاد گفت: مردم باید بدانند که هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و در یک فضای همدلی و همراهی بین همه ارکان مختلف نظام ،و به دور از کارهای سیاسی، اصلاح طلب و اصولگرایان باید در کنار همدیگر قرار گیرند تا تحریم ها را دور بزند که یقیناً این اتفاق خواهد افتاد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان با تاکید براینکه قطعا از این صحنه سربلند بیرون خواهیم آمد خاطرنشان کرد: ان شاءالله شاهد زوال استکبار و جریان ترامپیسم خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها