سفارت آمریکا در عراق گزارش داده که این کشور چندین روز پس از اجرای دور دوم تحریم‌ها علیه ایران، معافیت ۴۵ روزه‌ای را در اختیار عراق قرار داده تا بتواند به واردات گاز طبیعی و ذخایر انرژی از ایران ادامه دهد.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۵۸
معافیت ۴۵ روزه آمریکا به عراق برای واردات گاز و برق از ایران

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، خبرگزاری رویترز به نقل از سفارت آمریکا در عراق می‎گوید که این کشور چندین روز پس از اجرای دور دوم تحریم‌ها علیه ایران، معافیت ۴۵ روزه‌ای را در اختیار عراق قرار داده تا بتواند به واردات گاز طبیعی و ذخایر انرژی از ایران ادامه دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سفارت آمریکا در عراق روز پنجشنبه با انتشار ویدئویی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرده است: آمریکا معافیت موقتی به مدت ۴۵ روز را در اختیار عراق قرار داده است تا بتواند به خرید گاز طبیعی و برق از ایران ادامه دهد.

در این ویدئو آمده است: این معافیت به عراق این فرصت را می‌دهد تا شروع به برداشتن گام‌هایی به سمت استقلال در زمینه انرژی کند.

روز دوشنبه ۵ نوامبر دور دوم تحریم‌های ایران از سوی آمریکا اجرایی شد و «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با وزیر خزانه داری این کشور گفت که چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه کشور‌هایی هستند که از تحریم نفتی ایران معاف شده‎اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها