رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی درباره تحریم‌های ثانویه آمریکا به جام جم آنلاین:

اتفاق تازه‌ای رخ نداده است/ تهدید را به فرصت تبدیل کنیم

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ با اشاره به آغاز دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد کشورمان گفت:بعد از تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران اتفاق تازه‌ای در کشور رخ نخواهد داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۸۴
اتفاق تازه‌ای رخ نداده است/ تهدید را به فرصت تبدیل کنیم

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در گفتگو با جام جم آنلاین بابیان اینکه ایران به‌واسطه تحریم‌های گسترده علیه کشور تجربه‌های کلانی کسب کرده است افزود:بعد از تحریم‌های بانکی و نفتی شاهدیم به‌واسطه مذاکره برخی کشورها در مورد خرید نفت از ایران، تلاش‌ها برای حذف نفت ایران از بازارهای بین‌المللی با شکست مواجه شد و کشور همچنان موفق به کسب درآمدهای ارزی خود از این مسیر است.

وی با تأکید بر اینکه بازار نسبت به آغاز دور تازه تحریم‌ها بی‌تفاوت بوده است، گفت: شاهدیم نوسانات آن‌چنانی در بازار دیده نمی‌شود چون عملاً بازار به بازی رسانه‌ای و تبلیغات دولت آمریکا بی‌تفاوت شده است و خبری از هیجانی شدن بازار نیست.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ بر تلاش دیپلماتیک ایران برای دستیابی به راهکارهای مناسب اقتصادی اشاره کرد و افزود:با دیپلماسی اقتصادی، در ارتباط با کشورهای منطقه ،همسایگان و حتی هند، چین، کره و ژاپن می‌توانیم زمینه‌های مشترکی برای تجارت برقرار کنیم و از این مسیر کمترین آسیب را با بالاترین بهره داشته باشیم.

وی معافیت 8 کشور از تحریم‌ها را شکستی برای آمریکا دانست و گفت: آمریکا برای تحریم‌های خودش نیز استثنا گذشته و این نشان‌دهنده شکست پیشاپیش تحریم‌هایی است که آمریکا به دنبالش بود.

نماینده اصفهان یادآور شد:اجماع جهانی علیه ایران مانند دوره قبل تحریم‌ها نیست و ازآنجاکه خبری از شش قطعنامه سازمان ملل علیه ایران وجود ندارد، هم‌اکنون دنیا مخالف یکجانبه گرایی امریکا شده و حتی در کنار جمهوری اسلامی ایران و در مقابل ترامپ ایستاده است .

فولادگر گفت:آمریکایی‌ها راه‌های دور زدن تحریم‌ها از طرف ایران را شناسایی کردند و هم‌اکنون با بکار گیری جنگ روانی تلاش دارند تأثیر اقداماتشان را در عمق بیشتر نمایند تا سرعت کار را بالا ببرند اما خوشبختانه ملت هوشمند کشور در این مدت در جریان امور قرار گرفتند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ با تأکید بر تلاش مسئولین برای مقابله با ترفندهای دشمن افزود:استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ،و توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل می‌تواند کشور را از وابستگی به اقتصاد نفتی جدا نماید و موقعیت‌های جدید و مناسب مالی و ارزی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی در خصوص ایجاد جنگ روانی دشمن در جامعه و تأثیر آن گفت: بارها مسئولین اعلام کردند که ملزومات اساسی ذخیره‌سازی شده و ذخایر ارزی کشور به نحو کم‌سابقه‌ای مناسب است .بر این مبنا بودجه‌های مختلفی نیز پیش‌بینی‌شده و گزینه‌های متعددی برای این جنگ اقتصادی در نظر گرفته‌شده که جای هیچ نگرانی باقی نمی‌گذارد.

نماینده اصفهان تأکید کرد:نوسانات همیشه وجود دارد ولی باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و از کالای داخلی و صادرات آن حمایت نماییم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها