برای اولین‌بار صدای برخی از دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی آمریکا از رادیو پخش می‌شود. به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، گروه سیاسی رادیو با دو برنامه «لانه عنکبوت» و «لانه بیگانه» روز 13 آبان را گرامی می‌دارد. «لانه عنکبوت» که روز یکشنبه ساعت 20 و 40 دقیقه به گویندگی سیدحسین حسینی، نویسنده و تهیه‌کنندگی احمد یوسفی مقدم از شبکه رادیویی ایران پخش می‌شود به بررسی بدعهدی‌های آمریکا و خیانت‌های آنها بعد از انقلاب اسلامی می‌پردازد. همچنین برای اولین‌بار صدای برخی از دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی آمریکا، حجت‌الاسلام احمد خمینی که در سفارت با دانشجویان صحبت می‌کرد و مردم حاضر در اطراف لانه جاسوسی پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۵۲۱

«لانه بیگانه» نیز به بررسی مفهوم جاسوسی آمریکا از ایران در دورههای مختلف از سفارت آمریکا تا پرونده هستهای میپردازد. همچنین جاسوسیهای اسرائیل و عربستان بهعنوان متحدان آمریکا در سراسر جهان بیان میشود.

این برنامه به تهیهکنندگی مریم هدیهلو، نویسندگی احمد یوسفی مقدم و گویندگی فرید رشیدی از رادیو گفتوگو پخش میشود.

«یک روز، سه روایت» کاری از گروه جامعه رادیو ایران که از ساعت 9 تا 11صبح به تهیهکنندگی آرمان ستوده و گویندگی میثم نیکنام پخش می‌‌شود با دعوت از کارشناسان به پوشش این مراسم در تهران و شهرستانها میپردازد. دکتر مهدی اقراریان، استاد دانشگاه ضمن حضور در استودیوی پخش رادیو ایران در باره تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بهدست دانشجویان پیرو خط امام، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانشآموز صحبت میکند. ارتباط تلفنی با بیژن نوباوه، نماینده سابق مجلس و کاشانیپور، دبیر ستاد برگزاری مراسم از دیگر بخشهای این برنامه است. رادیو جوان با برنامه «خط بیداری» که امروز و فردا از ساعت 19 تا 20 و 30 دقیقه به تهیهکنندگی زهره عبدالرحیم و گویندگی ابوالفضل اینانلو پخش میشود، روز ملی مبارزه استکبار جهانی را گرامی میدارد. کارشناسی دکتر جواد منصوری، مستند گزارشی از اتفاقات تسخیر لانه جاسوسی و پرداختن به موضوع روز دانشآموز از مهمترین بخشهای این برنامه است. ضمن اینکه «مبارزه با استکبار» از عناصر محتوایی «خط بیداری» است.

رادیو تهران با برنامه«انقلاب دوم» با حضور کارشناسان مسائل سیاسی از ساعت 9 تا 11 صبح به بررسی ابعاد مختلف یوما... 13 آبان و تظاهرات مردم شریف و انقلابی ایران میپردازد.

رادیو فرهنگ نیز در فواصل برنامهها با برقراری ارتباط زنده با گزارشگر مستقر خود به پوشش این مراسم میپردازد.علی رشیدی، مهدیه پهلوانی، علیرضا محمدی، مهدی اسماعیلی، ناصر یوسفیان و علیرضا نوری گزارشگران رادیو هستند که مراسم 13 آبان را از خیابان طالقانی مقابل لانه جاسوسی پوشش میدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها