استفاده از پوستر سریال «تاج و تخت‌» یا همان« گیم آوترونز» توسط ترامپ، موجی از واکنش‌های تمسخرآمیز را درپی داشت

گیم آو ترامپ!

نگاهی به سمت راست با چهره‌ای جدی و کراواتی بلند و قرمزرنگ و نوشته‌ای که روی تصویر برجسته شده است: «تحریم‌ها در راهند؛ 5نوامبر!» این پوستری است که حساب کاربری ترامپ در توییتر منتشر و این توییت را هم بالای صفحه‌اش پین کرده است. توییتی که عمدتا با واکنش بامزه هزاران کاربر روبه‌رو شده است. از هموطنان فارسی‌زبانی که به ترامپ توصیه کرده‌اند «هزار دفعه گفتم فیلم کمتر ببین!» تا کاربران دیگری که پوتین رئیس‌جمهور روسیه یا قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه را در واکنش به پوستر رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرده‌اند. اینها اما همه واکنش‌ها نیست. پوستر طراحی‌شده ترامپ کپی‌شده از پوستر یک مجموعه سریال به نام «تاج و تخت» است که واکنش تیم سازنده این مجموعه را برانگیخته است.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۷۰

تهیهکننده تاج و تخت که برای خودش پرستیژی قائل است وقتی که دیده اعتبار و آبرویشان در حال رفتن روی سر چوب است واکنش نشان داد و با ناز و کرشمه خسروانی، در لایه هفتم از کار ترامپ انتقاد کرده. شبکه HBO اعلام کرده که اصلا در جریان این کار نبوده و در ادامه هم از جناب پرزیدنت خواسته به علامت تجاری آنها ناخنک نزند! حالا اگر مثل ما و خیلیهای دیگر علاقهمند هستید بدانید این برند و نشانه «تاج و تخت» چه بوده که خون اچبیاوییها را به جوش آورده باید خدمتتان عرض کنیم که اصولا شعار «زمستان میآید» با فونت و تایپوگرافی خاصی که شبیهش در پوستر جناب ترامپ هم دیده میشود یکجور نشان و برند مجموعه گیم آو ترونز است. حالا گیریم که دوستان این نشان و برند را جایی هم ثبت رسمی نکرده باشند.

این اما همه ماجرا نیست. واکنشها و شاکی شدنها فقط محدود به تهیهکننده این مجموعه نبوده و بعضی بازیگران هم از این غارت مفهومی شاکی شدهاند. نمونهاش همین خانم میسی ویلیامز که مثل خیلی از دهه هفتادیهای همین سرزمین بدون تعارف و هیچ ملاحظهای، توییت مستر پرزیدنت درباره در راه بودن تحریمها علیه ایران را کوت کرده و نوشته «امروز نه!» حالا شما شاید بگویید این توییت دو کلمه چی هست که رسانهها این قدر روی آن اسکی رفتهاند! اجازه بدهید همینقدر سر روضه را باز کنیم که توییتر ویلیامز 21 ساله دو میلیون دنبالکننده دارد و اینستاگرام سرکار خانم هم حدود هشت میلیون نفر! تشتکتان پرید یا نه؟! حالا این را هم بگوییم که همین کوت دو کلمهای خانم بازیگر روی توییت پرزیدنت ترامپ تا این لحظه 20 هزار مرتبه ریتوییت شده و 99 هزار لایک خورده و 1100 کامنت داشته! ما که چنین آماری را میبینیم باید شکر کنیم و به خودمان بگوییم استفاده از شبکههای اجتماعی پیش از تو سوءتفاهم بوده خانم ویلیامز! واکنشها اما محدود به سرکار خانم میسی نبوده. سوفی ترنر دیگر بازیگر گیم آو ترونز را هم با نوشتن یک توییت یک کلمهای Ew (یا همان عُق که برای ابراز انزجار و حال تهوع به کار میرود) ۳۰ هزار لایک گرفته!

حالا چرا بَدمَنهای ماجرا؟!

حالا گیریم که ترامپ و آمریکاییها دوست داشت هاند با انتشار چنین پوستری توی دل ایرانیها را خالی کنند و بگویند ما خیلی خفن هستیم و کارمان درست است و دنیا روی انگشت ما میچرخد و این حرفها. این وسط اما یکی بیاید و این سوال ما را جواب بدهد که چرا جناب پرزیدنت شعار کاراکترهایی از گیمآوترونز را انتخاب کرده که قهرمانهای منفی داستان هستند و در نهایت هم قرار است که بروند قاطی باقالیها! یعنی چه؟ یعنی اینکه شعار شخصیتهایی روی پوستر جناب ترامپ جا خوش کرده که حتی تهدیگِ پیروزی هم به آنها نخواهد رسید! اگر جواب این سوال را شما میدانید به ما هم اطلاع دهید و گروه فرهنگی جامجم را از گمراهی برهانید! باشد که ما بنده شما بشویم! این وسط اما صفحه اینستاگرامی که منسوب به قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاهپاسداران بوده گویا دست ترامپ و رفقا را برای جوسازی رسانهای خوانده، دست به اقدام متقابل زده که نشان دهد ایرانیها بیدی نیستند که با این بیدهای توییتری بلرزند. این صفحه با انتشار تصویری از سرلشکر سلیمانی جمله معروف چند وقت اخیر او را نوشته است: «ترامپ قمارباز! حریف تو منم!» استفاده از ابزارهای رسانهای و مجازی برای تک زدن و خالیکردن دل ایرانیها چیزی است که در توییت دکتر شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما هم اشارهای به آن شده است: «توییت تازه ترامپ نشان میدهد که آمریکاییها بیش از تحریمها، به تصویرسازی هولناک از تحریمها امید دارند.» حالا این حرکت صفحه اینستاگرامی منسوب به سردار سلیمانی یعنی حنای رئیسجمهور آمریکا رنگی ندارد و دوران بزن در رو خیلی وقت است که تمام شده و به جای شاخ و شانه کشیدنهای یکی دو قرن قبل برو کشک خودت را بساب مرد حسابی!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها