رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توفان گرد و خاک در شمال این استان سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 6 هزار و 262 میکروگرم بر متر مکعب معادل 42برابر حد مجاز برسد.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۴۶
غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 42 برابر حد مجاز رسید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،محمود دیانتی اظهار داشت: بیشینه سرعت توفان در زابل به 112 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در محدوده فرودگاه زابل به 400 متر کاهش داد.

وی با بیان اینکه باد شدید و گرد و خاک شهرستان زهک را نیز فرا گرفته است، افزود: هم اینک دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهرستان به 2 هزار متر کاهش یافته است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش باد شدید سایر نواحی شمال استان را نیز فرا گرفته و سبب کاهش دید و کیفیت هوا شده است.

دیانتی با بیان اینکه شمالی بودن جریانات و ریزش هوای سرد از عرض های بالاتر سبب کاهش دما در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان شده است، تصریح کرد: روند کاهش دما در شهر زابل شروع شده و امروز دمای این شهر در سردترین لحظات به هفت درجه سلسیوس رسیده که نسبت به زمان مشابه در روز گذشته سه درجه سردتر شده است.

توفان شن همراه با گرد و غبار شدید در آغازین روز هفته، (امروز شنبه) مدارس پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را به تعطیلی کشاند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها