شبکه‌های مختلف رادیویی در طول ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی با تولید و پخش 334 عنوان برنامه به مدت ده هزار و 700 دقیقه زائران حسینی را همراهی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۲۹

رادیو ایران

رادیو ایران با برنامههای سلام صبح بخیر، ساده مثل صبح، خانه و خانواده، راه شب، عشق است و آتش و خون و ایران را بشنویم جنبههای مختلف گردهمایی بزرگ اربعین حسینی را از طریق ارتباط با راهپیمایی و گزارشگران اعزامی به سمع مخاطبان میرساند.

همچنین برنامه به افق آفتاب که در آن همراه با یک آیه یا حدیث به اطلاعرسانی از وضعیت و اخبار راهپیمایی میپردازد، برنامه نشانی به بیان کلام مقام معظم رهبری، برنامه تقویم تاریخ با بررسی ابعاد مختلف تاریخی روز اربعین، برنامه میزبان با پخش میزگرد درباره اهمیت و تاثیر راهپیمایی در همبستگی امت اسلام، برنامه کاروانیان با محوریت اهمیت اربعین در ایجاد معنویت در جامعه، برنامه دعوت با بیان واگویههای اربعینی، برنامه باغ ارغوان با موضوع پخش موسیقی درخواستی مرتبط با حال و هوای اربعین، برنامه کافه هنر با بررسی موضوعات مختلف مرتبط با روز اربعین، برنامه صفحه من که در آن با استفاده از ظرفیت مخاطبان همراه مواردی همچون گزارش مستند از پیادهروی، آیتمهای متن خوانی و نمایشی وجود دارد، برنامه جهان سیاست با موضوع بررسی اهمیت و ضرورت راهپیمایی اربعین و نقش آن در وحدت و همبستگی ایران و عراق، بحث روز با بیان موضوع راهپیمایی اربعین و برنامه رویدادهای هفته که به بررسی اخبار و رویدادهای مربوط به راهپیمایی اربعین میپردازد.

رادیو جوان

برنامه پیاده تا خدا که در آن به گفتوگو با شخصیتهای آیینی پیرامون موضوعات مختلف در مورد کربلا، زیارت اربعین و حالوهوای پیادهروی اربعین و همچنین در خلال برنامههای پخش شده از این شبکه نیز با برقراری ارتباط تلفنی گزارش ارسالی از پیادهروی اربعین را به سمع مخاطبان میرساند.

رادیو تهران

رادیو تهران در ایام پیادهروی اربعین ویژههایی تحت عنوان با کاروان اربعین را در قالب آیتمهای کوتاه تدارک دیده است که به گزارش مستند از راهپیمایی اربعین، گفتوگو با زائران و مسؤولان مرتبط با اربعین میپردازد. همچنین این شبکه در ویژهبرنامهای با همین عنوان در روز اربعین به صورت برنامهای مستقل به روی آنتن میرود.

برنامه عطر خدا نیز به روایتگری تاریخ و پیوند موضوع اربعین با توجه به اقتضائات امروز جامعه اشاره میکند.

رادیو قرآن

برنامه مهرتابان که به صورت زنده از کربلا پخش میشود و محفل انس با قرآن نیز به صورت زنده از نجف اشرف و تا قبل از اذان ظهر و بعد از اذان مغرب و عشا به روی آنتن میرود. علاوه بر موارد گفته شده گزارشهای متنوعی از پوشش راهپیمایی جامعه قرآنی را نیز به سمع مخاطبان میرسانند.

رادیو معارف

برنامه در مسیر بهشت با موضوع انعکاس شور زیارت حسینی(ع) در اربعین حضرت سیدالشهدا(ع)، برنامه چلچراغ اشک با موضوع پیامها و درسهای اربعین حسینی(ع)، برنامه سفر عشق با موضوع آداب و فرهنگ سفر زیارتی اربعین با نگاهی به بایدها و نبایدها، برنامه مجله روز با موضوع بررسی ابعاد مختلف پیادهروی اربعین، برنامه پیام ولایت با موضوع بیانات مقام معظم رهبری در موضوع پیادهروی اربعین، پخش زیارت وارث و زیارت اربعین، برنامه زیارت با موضوع آداب و معارف زیارت اهل بیت(ع) با نگاهی به بایدها و نبایدها و برنامه زمزم احکام با موضوع احکام عزاداری، مستحبات اربعین و احکام اربعین را روی آنتن میبرند.

رادیو پیام

در تمامی بخشهای رادیو پیام به راهپیمایی اربعین -آیتم پیام کربلا - کلام رهبری در خصوص اربعین - پیامهای بهداشتی و آداب این سفر در قالب تکست - پخش روضه و مداحی و موسیقی متناسب پرداخته میشود.

رادیو سلامت

این شبکه رادیویی با برنامه حقیقت سرخ به برقراری ارتباط با گزارشگر رادیو سلامت در راهپیمایی روز اربعین، برنامه به رنگ زندگی با موضوع گزارش از راهپیمایی با شکوه اربعین، برنامه مهرگان با موضوع گزارش از راهپیمایی با شکوه اربعین، برنامه کوچه سلامت پلاک 102 با موضوع گزارش از راهپیمایی اربعین مخاطبان را همراه خود میسازد.

رادیو ورزش

رادیو ورزش نیز با برنامه عصر عاشقی و برنامه چهلمین روز آن به گفتوگو با ورزشکارانی که در راهپیمایی اربعین حضور دارند، میپردازد. برنامه فرهنگ و ورزش با موضوع انعکاس گزارش از مراسم پیادهروی اربعین و برنامه با گزارشگران به تهیه گزارش از موکبهایی که توسط هیأتهای ورزش و ورزشکاران اداره میشود، اشاره میکنند.

رادیو نمایش

رادیو نمایش نیز با نمایشهای رادیویی کمک حال، مسافر، با پای پیاده، خواب پدر، رفاقت، سوغاتی، دوستی تازه، نشان دوست، در کنار هم، دکتر احمد، زائر و اشتباه محاسباتی با موضوع مجموعه نمایشی اپیزودیک با محوریت پیاده‏روی اربعین مخاطبان را همراهی میکند. همچنین این شبکه رادیویی برنامه گیومه خود را شامل آیتم‏های متنوع و مرتبط با پیادهروی اربعین ازجمله ارتباط با گزارشگر مستقر در مرزهای مهران و چذابه، پوشش خبری سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین و پوشش خبری تئاتر پیاده‏روی اربعین متعلق به حوزه هنری را روی آنتن میبرد.

رادیو اربعین امضا شده کربلاست

فرهاد دهنوی از تهیهکنندگان رادیو اربعین که تجربه تولید برنامه رادیویی در بخشهای گوناگون را دارد میگوید چیزی که در این میان واقعا متفاوت است، حس خاص و غیرقابل وصفی است که تولید برنامه در این شبکه ایجاد میکند. رادیو اربعین یقینا امضا شده کربلاست. این رسانه با مخاطب خود و از در منزل همراه میشود و به او میگوید چه چیزی بپوشد، آداب زیارت چگونه باشد و چه مواردی را رعایت کند.

رادیو اربعین خیمه حسینی (ع) است

جواد تشکری از گویندگان رادیو اربعین معتقد است شنوندههای رادیو اربعین از تمام ایران و جهان هستند و مطلقا امواج این رادیو به گروه یا ملیت خاص محدود نمیشود. مردم با گام و زبان دل همراه و همنفس برنامهها میشوند تا همه با هم زائر سیدالشهدا (ع) باشیم. شاید برای خیلیها جالب باشد که بدانند تعدادی از مخاطبانی که با تماس تلفنی یا ارسال پیامک در تماس هستند اعلام کردند که حاجت دل خود را به واسطه رادیو اربعین گرفتهاند. در حقیقت رادیو اربعین بزرگترین حسینیه ایران است.

مستندهای متفاوت رادیویی
از رادیو اربعین

حسین معصومی از تهیهکنندگان شبکه رادیویی ایران است که همراه تیم اعزامی برای تهیه برنامه به کربلای معلی میرود. او در خصوص تهیه برنامههای خاص و متفاوت امسال از پیادهروی اربعین میگوید امسال یکی از اهداف مهمی که برای تولید برنامههای رادیویی در نظر داریم آن است که با استفاده از ظرفیتهای موجود، مستندهای کوتاه رادیویی با موضوع و محوریت زائرین غیرمسلمانی که به خاطر عظمت این گردهمایی یا سوالات فراوانی که در ذهن دارند و برای پاسخ به آنها به کشور عراق سفرکردهاند تولید شود. همچنین تهیه مستند از زائرین مسلمانی که از قارههای آمریکا، آفریقا و اروپا برای تشرف به مراسم اربعین حسینی(ع) اعزام شدهاند نیز از دیگر اهداف برنامهسازی در این زمینه است. در حقیقت رسالت ما نشان دادن حضور مردم و اقشار مختلف است که چگونه و صرفنظر از نژاد، زبان و ملیت خود به امام حسین(ع) به عنوان قلب تپنده و نقطه اشتراک مینگرند.

تولید برنامههای رادیویی
از محافل انس با قرآن

ناصر مصداقی از برنامهسازان اعزامی رادیو قرآن درباره تولید برنامههای رادیویی با رویکرد قرآنی در این ایام میگوید: امسال در نظر داریم با تهیه گزارشهای تلفنی مختلف نسبتا کوتاه و لحظه به لحظه از شور و جنب و جوش حسینی(ع) انعکاس این حرکت بزرگ را منتشر کنیم. همچنین طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، در فاصله نجف اشرف تا کربلای معلی از 50 محفل انس با قرآن مجید که با حضور قاریان بینالمللی ایرانی و خارجی همراه است، برنامههای مختلف و متعددی تهیه و تولید میشود که در زمان مناسب از رادیو قرآن میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها