یک کار بزرگ با تاثیری همیشگی تا پایان عمر؛ آموزش کار خیر به کودکان را می‌توانیم در همین جمله ابتدایی خلاصه کنیم، اتفاقی که یک نتیجه مشخص دارد و به یکی از فضایل اخلاقی آنها در بزرگسالی تبدیل می‌شود، فضیلتی که برای جامعه هم مفید است. برای انجام کار خیر راه‌های زیادی وجود دارد؛ از کمک مالی به افراد نیازمند گرفته تا خدمات رسانی از طریق آموزش و... و فقیر در خیابان گرفته تا آموزش و درس دادن به کودکانی که امکان تحصیل در مدرسه را ندارند.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۲۹

برای آموزش نیکوکاری به کودکان و تشویق آنها به کمک به دیگران، روان‌شناسان روش‌های مختلفی را توصیه می‌کنند. در موثرترین حالت شما می‌توانید به عنوان یک الگو برای فرزندتان عمل کنید، چرا که تقلید از رفتار والدین بهترین آموزش برای کودکان است. با شناسایی علاقه و استعداد کودکان می‌توانید به صورت داوطلبانه در یک خیریه شروع به فعالیت کنید. به کودک‌تان اجازه دهید لباس‌ها و اسباب بازی‌هایی که دیگر مناسب سنش نیست را به کودک دیگری ببخشد. به فرزندتان بگویید انجام کار خیر داوطلبانه می‌تواند جنبه سرگرمی داشته باشد. می‌توانید مقداری پول در اختیار فرزندتان قرار بدهید که به موسسه خیریه بپردازد یا به افراد نیازمند کمک کند. زمانی که این حقیقت در ذهن کودک شما نهادینه شود تلاش می‌کند میان توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌هایش هماهنگی ایجاد کند. برای مثال اگر فرزند نوجوانتان به فوتبال علاقه دارد یک پیش‌دبستانی پیدا کنید که خواهان آموزش فوتبال باشد، قطعا در این زمینه فرزند شما می‌تواند مثمرثمر باشد و با انجام یک کار خیر داوطلبانه هم به علاقه‌اش برسد و هم به دیگران کمک کند. یکی از کارهای خیر دیگری که می‌توان در این زمینه انجام داد در اعیاد و مناسبت‌های مختلف است. در اعیاد مختلف می‌توانید به آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها سر بزنید و در کارهایی مثل غذا دادن به افراد پیر و ناتوان که کسی را ندارند در این کار خیر شریک شوید. تشکیل گروه‌های داوطلب کودکان برای انجام کارهای خیر در اکثر کشورهای جهان یک امر مرسوم است. در مورد این گروه‌ها تحقیق کرده و فرزندتان را تشویق کنید به عضویت یکی از این گروه‌ها دربیاید.

فراموش نکنید کارهای خیر داوطلبانه می‌تواند از نقاشی دیوارهای محله، گلکاری بلوارمحله، تعمیر نرده‌های باغچه همسایه‌ها، کمک به همسایه‌های سالمند در خرید و انجام کارهای منزلشان، آموزش کامپیوتر به بزرگسالان تا کمک در اداره کتابخانه محله‌تان را شامل شود. به فرزندتان تاکید کنید که انجام این کارها ارزشمند و اخلاقی است. بسیاری از مراکز اجتماعی مثل مساجد و سراهای شهر و محله برنامه فعالیت‌های داوطلبانه دارند. می‌توانید برای مشارکت در این برنامه‌های داوطلبانه و پیشقدم شدن در انجام کارهای خیر با یک تماس تلفنی اعلام آمادگی کنید و مطمئن باشید که از این پیشنهاد شما به گرمی استقبال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها