رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: نخستین نوزاد زاهدانی از طریق روش های پیشرفته درمان ناباروریIVF دیروز /دوشنبه/ در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) زاهدان متولد شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۷۸
نخستین نوزاد زاهدانی به روش ای وی اف متولد شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: نخستین مرکز جامع درمان ناباروری سیستان و بلوچستان به نام مولود اردیبهشت سال گذشته در راستای طرح تحول نظام سلامت با اعتبار 25 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این مرکز با زیربنای 500 مترمربع در یک طبقه مجتمع آموزشی درمانی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان ایجاد شده و ارائه دهنده خدمات کامل ناباروری به زوج های این استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با راه اندازی این مرکز جامع علاوه بر جلوگیری از مراجعه شهروندان سیستان و بلوچستان به سایر استان های کشور برای درمان، 85 درصد هزینه های خدمات ناباروری برای بیماران رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: تاکنون 2 هزار زوج نابارور سیستان و بلوچستان در این مرکز تشکیل پرونده دادند و کارهای درمانی آنان در حال انجام است.

هاشمی شهری تصریح کرد: در این مرکز ناباوری درمان با روش IVF (تلقیح آزمایشگاهی)، IUI (تلقیح داخل رحمی) و میکرواینجکشین بر اساس استانداردهای تعریف شده کشوری و جهانی ارائه می شود که امروز نخستین نوزاد به روش تلقیح آزمایشگاهی متولد شد.

وی اظهار داشت: والدین این نوزاد پنج سال پس از ازدواج دچار ناباروری بودند که در مراجعه به این مرکز نتایج مطلوب را کسب کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه این مرکز دارای مجهزترین امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص است گفت: تبدیل بخش ناباروری مولود این دانشگاه زاهدان را به قطب درمان ناباروری جنوب شرق کشور تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها