نقشه شفر برای نیم‌فصل استقلال

آبی‌ها به‌دنبال خریدهای میلیاردی

استقلال تهران قصد دارد در نیم فصل دوم خود را تقویت کند. این چیزی است که بارها شفر در مصاحبه‌های خود گفته است. این تیم فصل را در حالی شروع کرد که چهار بازیکن کلیدی خود یعنی مامه تیام، سیدمجید حسینی، مامه تیام و امید ابراهیمی را از دست داده بود. این چهار بازیکن پیشنهاداتی داشتند که ترجیح دادند به آنها پاسخ مثبت دهند و از جمع آبی‌ها جدا شوند. استقلال تلاش کرد به جای این بازیکنان ستاره‌های دیگری جذب کند که جای خالی‌شان را پر کند. شفر که در دوره افتخاری موفق نشده بود گرو و نویمایر را به استقلال بیاورد، این بار به فتحی نامه نوشت و توانست زمینه را برای انتقال این دو بازیکن به تیم مهیا سازد. از سویی علی کریمی برای پست هافبک دفاعی جذب استقلال شد. با ظهور آرمین سهرابیان و بازگشت روزبه چشمی شفر در خط دفاعی هم دیگر نگرانی نداشت.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۴۹

اما معادلات خیلی زود اشتباه از آب در آمد. نویمایر که چپ و راست مصدوم میشد و الحاجی گرو هم نتوانست خواستههای هواداران را برآورده کند. علی کریمی تنها خریدی بود که توانست در میانههای میدان خوب عمل کند. طارق همام هم به خاطر اینکه از نظر زبانی مشکل داشت، تا اینجا خوب عمل نکرده ولی او بازیکنی است که خود آبیها میگویند از نظر فنی قدرت زیادی دارد و اگر جا بیفتد میتواند مشکلات میانه میدان را تا حدود زیادی حل کند.

شفر اخیرا با امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه جلسه داشته و درباره خریدهای نیمفصل به جمع بندی رسیدهاند. هر چند نام خریدها هنوز مشخص نیست ولی باشگاه بودجه خود را برای خریدهای زمستانی مشخص کرده است.

اگر استقلال بتواند یکی دو بازیکن خود را با رقم خوب به فروش برساند، احتمالا چیزی حدود شش میلیارد تومان برای نقل و انتقالات نیمفصل هزینه خواهد کرد.

از سویی اضافه شدن مهرههایی مثل مرتضی آقاخان،محسن کریمی و داریوش شجاعیان که نیم فصل اول را بهدلیل مصدومیت از دست دادهاند، در نیم فصل دوم به استقلال چهره جدیدی خواهد بخشید و خط حمله این تیم را نونوار خواهد کرد. شجاعیان نیم فصل دوم سال گذشته توانست بازیهای خوبی در استقلال انجام دهد ولی رباط صلیبی پاره کرد و مجبور شد بیرون از میادین بماند. تیموری و آقاخان هم با مصدومیت به استقلال ملحق شدند و کریمی هم که قبلا آسیبدیده بود آماده بازگشت به نظر میرسد.

یکی دیگر از پستهایی که استقلال شاید در آن دست به خرید بزند میانه میدان است. فرشید اسماعیلی این روزها مصدوم است و شاید کارش به عمل جراحی بکشد. از سوی دیگر نویمایر آلمانی هم نتوانسته مرهمی بر زخم استقلال باشد و هیچ بعید نیست که این بازیکن موطلایی هم استقلال را به سوی مقصدی دیگر ترک کند و آنگاه وینفرد شفر ضمن تقویت تیمش در سایر پستها، باید به فکر جذب یک هافبک میانی شش دانگ هم باشد. البته این مربی امیدوار است با زوج اسماعیلی و طارق مشکلات حل شود و قصد دارد تا پایان نیم فصل منتظر بماند تا شرایط را بسنجد.

یکی از مشکلات عدیده استقلال در خط حمله است. این تیم گل نمیزند. الحاجی گرو جواب نداده و روح ا... باقری هم نشان داده نمیتواند یک گزینه بسیار خوب برای نوک باشد. تبریزی هم بیشتر در چپ بازی میکند. شفر تلاش کرد تبریزی را در نوک هم تست کند ولی این بازیکن ظاهرا از دوران اوج خود فاصله گرفته است. شفر قصد دارد یک مهاجم جذب کند و احتمالا این بازیکن خارجی خواهد بود. با رفتن نویمایر جا برای یک خرید باز میشود و استقلال از همین حالا بهدنبال بازیکنی است که در حد تیام باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها