بیش از ۱۶۵۰ اثر برای دبیرخانه ملی و بین‌الملل جشنواره پانزدهم ارسال شده که از این تعداد بیش از ۹۰۰ اثر مربوط به سینماگران غیرایرانی از بیش از ۷۰ کشور جهان است.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۸۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن برمهانی مدیر بخش بینالملل جشنواره با اشاره به استقبال خوب فیلمسازان داخلی و خارجی از جشنواره گفت: در مجموع بیش از ۱۶۵۰ اثر برای دبیرخانه ملی و بینالملل جشنواره پانزدهم ارسال شده است که از این تعداد بیش از ۹۰۰ اثر مربوط به سینماگران غیرایرانی از بیش از ۷۰ کشور جهان است.

او افزود: موضوعاتی چون ائتلاف ننگین وهابیت با صهیونیسم جهانی در طراحی نقشههای شوم و جنایت علیه مسلمانان، اهداف استکبار جهانی و صهیونیسم در حمایت از گروههای تروریستی، تکفیری و داعش در منطقه، مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و حامیانش، جنایات داعش و جریانات تکفیری و سلفی، بدعهدیهای آمریکا و بی اعتنایی این کشور نسبت به پیمان نامههای بینالمللی، سرکوب جنبشهای آزادی خواه از سوی نظام سلطه و اعمال تبعیض و احجاف و بی عدالتی نسبت به اقلیتها و مهاجران در کشورهای غربی از جمله موضوعات و مضامین این آثار در بخش بینالملل جشنواره را تشکیل میدهند.

برمهانی با بیان اینکه در دوره گذشته شاهد شرکت فیلمسازان ۶۷ کشور جهان بودهایم که در دوره پانزدهم آمار کشورهای متقاضی به بیش از ۷۰ کشور رسیده است، گفت: شرکت ۶۹۱ فیلم مستند و ۲۱۵ اثر سینمایی در این دوره جشنواره برای مسابقه بینالملل چشمگیر است و متقاضیان شرکت در بخش فیلمهای سینمایی این دوره جشنواره بیش از دو برابر در مقایسه با دورههای پیشین شدهاند.

مدیر بخش بینالملل جشنواره فیلم مقاومت از کشورهایی نظیر سوریه، آمریکا، اسپانیا، فرانسه، کانادا، سوئد، نروژ، لائوس، سنگاپور، تایلند، آلمان، هلند، ترکیه، کره، ایتالیا، انگلیس، فنلاند، بلژیک، یونان، روسیه، استرالیا، هند، دانمارک، بنگلادش، لهستان، کنگو، قطر، چین، سوئیس، بوسنی و هرزگوین، عربستان، شیلی، بلاروس، لبنان، برزیل، بلغارستان، اردن، ونزوئلا، تایوان و... بهعنوان کشورهای شرکتکننده نام برد. پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت از ۵ تا ۹ آذر امسال در تهران برگزار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها