امروز و از ساعت 15 دو تیم چلسی و منچستریونایتد برگزار کننده بزرگ ترین بازی هفته هستند.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۴۷
نبض فوتبال جهان در بازی بزرگ امروز

به گزارش جام جم آنلاین ، نبرد آبی و قرمز لیگ برتر انگلیس شاید به اندازه جنگ لیورپول و منچستریونایتد یا دربی پرکینه لندن بین آرسنال و تاتنهام در تعاریف یک نبرد کلاسیک جای نگیرد اما از دهه 90 تا به حال بخش زیادی از خاطرات دراماتیک علاقه‌مندان فوتبال انگلیس را رقم زده است.

در شرایطی که «ساری» سرمربی چلسی با انتقادات زیادی روبرو است و در شرایطی که آقای خاص در منچستریونایتد تحت فشار شدیدی قرار دارد و در شرایطی که پوگبا با مورینیو اختلافات شدیدی پیدا کرده دو تیم چلسی و منچستریونایتد امروز مقابل هم به میدان می روند.

در 180 بازی قبلی 2 تیم، منچستریونایتد 77 بار پیروز شده، 54 بار چلسی طعم برتری را چشیده و 49 رقابت هم برنده نداشته است. از جمله خاطره‌انگیزترین بازی‌های منچستریونایتد و چلسی می‌توان به برتری 5 بر 3 شیاطین سرخ مقابل آبی‌های لندن در بازی جام حذفی در سال 1998 اشاره کرد؛ جایی که آتش‌بازی کانتونا و شرینگهام، منچستریونایتد را با 5 گل پیش انداخت. ویالی، ستاره ایتالیایی و مربی - بازیکن وقت چلسی در 20 دقیقه آخر به زمین آمد و با زدن 2 گل و ارسال یک پاس گل از سنگینی شکست کاست. برتری 3 بر صفر چلسی در زمین منچستریونایتد در بازی رفت فصل 2002-2001 و جبران منچستریونایتد با همین نتیجه در بازی برگشت همان فصل در زمین چلسی هم در خاطره‌ها ماند؛ درست مانند برتری خانگی 2 بر صفر منچستریونایتد مقابل چلسی در فصل 2008-2007، آن هم 72 ساعت پس از اخراج مورینیو از چلسی!

-نبرد این 2 تیم در تاریخ لیگ برتر انگلیس 232 کارت زرد داشته است؛ یعنی 17 کارت زرد بیش از هر نبرد دیگری در این چارچوب!

-چلسی در صورت جلوگیری از شکست برای سومین بار در تاریخ حضورش در لیگ برتر در 9 بازی ابتدایی فصل بدون باخت می‌ماند. آن‌ها 2 بار در فصول 2006-2005 و 2015-2014، 9 بازی اول را نباختند و درنهایت قهرمان شدند.

-مورینیو در 4 بازی از 5 رقابت اخیر خارج از خانه‌ مقابل تیم‌های سابقش شکست خورده که از آن جمله می‌توان به 3 شکست متوالی مقابل چلسی اشاره کرد.

منچستریونایتد: دخه‌آ، والنسیا، لیندلوف، اسمالینگ، شاو، فرد، ماتیچ، پوگبا، راشفورد، سانچس و لوکاکو

چلسی: کپا، لوئیس، رودیگر، ژورگینیو، آلونسو، آسپلیکوئتا، کانته، کواچیچ، ویلیان، ازار و ژیرو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها