صادق عبداللهی متولد 27 دی 1327 در تهران بود که چند صباحی به عنوان سرپرست نویسندگان با «صبح جمعه» و «صبح جمعه با شما» در رادیو ایران همکاری می‌کرد و تا هفته پیش متن روزهای سه‌شنبه رادیو پیام را با اجرای منوچهر والی‌زاده می‌نوشت. وی به دلیل سکته مغزی در بیمارستان پارسیان دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۲۱

به گزارش روابطعمومی معاونت صدای رسانه ملی، صادق عبداللهی طنزنویس برنامههای رادیویی و تلویزیونی را نمیتوان فقط با برنامه جمعه ایرانی که عمدهترین همکاری او با رادیو بوده، معرفی کرد.

او از 35سال پیش در برنامههای شاد و متنوع صبح جمعه رادیو، هوشیار و بیدار، جنگ هفتم، بعد از خبر، جنگ شب و جدی نگیرید تلویزیون به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیهکننده حضور داشته است. صادق عبداللهی در اوج قلههای نویسندگی در رادیو و از نامداران طنز کشور بود که به خاطر طنزهایش در رادیو نامآور شد و به شهرت رسید.

سبک او در نویسندگی، زندهنویسی بود. یعنی نویسندهای که با حضور در استودیوی پخش، نیازهای محتوایی برنامه را فوری برآورده میکرد. او حتی در برنامه پرآیتم «جمعه ایرانی» هم با همین سبک نویسندگی میکرد. گفتنی است رادیو ایران در اردیبهشت امسال در اختتامیه «یک، دو، صدا» به پاس یک عمر تلاش فرهنگی و طنزنویسی او در ساحت رادیو، از وی تقدیر و تجلیل کرد.

مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم صادق عبداللهی ساعت 9 و30 دقیقه امروز از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما به سمت بهشت زهرا برگزار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها