همه چیز درباره حمله اخیر کی‌روش و دستیارش علیه استیلی

ماجراهای سیرک و خرس و پک!

دوباره دعوا و دوباره کارلوس کی‌روش. چند روز قبل وقتی حمید استیلی بعد از چند روز سرگردانی تیم‌ملی امید اعلام کرد دوست دارند به مجموعه پک بروند، ولی آنها را به این مجموعه راه نمی‌دهند، کارلوس کی‌روش برآشفت. از همان لحظه اول مشخص بود این بهانه را دست مربی پرتغالی خواهد داد تا شدیدا به استیلی بتازد. طبیعتا اگر حتی مدیر تیم امید اشتباه هم کرده بود، کارلوس می‌توانست آرام‌تر رفتار کند. بعد از ادعای استیلی، حسینی مدیر تیم امید مصاحبه‌ای کرد و گفت اتفاقا تیم امید از پک استفاده کرده و حتی مدرک رو کردند منتهی استیلی تاکید داشت فقط یک بار از استخر این مجموعه استفاده کرده‌اند. همان روز استیلی مصاحبه‌ای کرد و گفت تابه حال پک را ندیده و کرانچار را هم آنجا راه نداده‌اند. موضوع از این قرار بوده که وقتی مربی کروات تیم امید قصد داشته از پک بازدید کند، به او گفته بودند مجموعه در دست تعمیر است.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۱۱

طبیعتا تعمیرات به حدی گسترده نبوده که کرانچار حق نداشته باشد وارد مجموعه شود. کارلوس کیروش چون یک تنه پای پک ایستاد و آن را از چنگ ایفمارک در آورد، تصور میکند دیگر مربیان نباید از آن بهرهبرداری کنند. شاید این مساله دلیل دیگری هم داشته باشد. قبل از اینکه پک تاسیس شود، کارلوس گفته بود قرار است هر تیم ملی یک بخش در آنجا داشته باشد. حتی وقتی پک راه افتاد کی روش با مربیان مختلف جلسه داشت و حتی هریک از مربیان اتاقی برای خود انتخاب کردند، ولی بعدا از آن دیگر حتی به پک سر هم نزدند. شاید این مساله باعث دلخوری کیروش شد و تصمیم گرفت دیگر کسی را آنجا راه ندهد!

حتی اگر دلخوری او بجا باشد و کار مربیان پایه غلط، طبیعتا توقع میرود کیروش و دستیارانش رفتار آرامتری داشته باشند چراکه حتی بعد از مصاحبه مثبت و خوب استیلی، باز هم به او حمله کردند. کیروش در تمرین روز شنبه تیم ملی به استیلی حمله کرد و گفت: «استیلی چطور وقت کرد به روسیه بیاید و از تماشای بازیهای تیم ملی لذت ببرد؟» استیلی هم در واکنش به کیروش گفت: «با هزینه شخصی خود به روسیه رفت.»

مدیر تیم امید چیز عجیبی نگفت، ولی بیشک اظهارات میک مک درموت که کاملا پیدا بود با دستور کیروش روی کانال رسمی تیم ملی گرفت، عجیب و غریب بود. به نقل از او نوشتند: «به نظر میرسد آقای استیلی تیم ملی را با سیرک اشتباه گرفته است. اگر شما به دنبال استفاده از خرس برای سیرک هستید بهتر است خرسهایی را که در میانمار جا گذاشتهاید استفاده کنید!» قبل از این مصاحبه، استیلی حتی به سایت فدراسیون فوتبال گفته بود تیم امید و بزرگسالان کنار هم هستند، ولی ظاهرا از روزی که پای مایلیکهن و کاشانی در دوره گذشته به تیم امید باز شد، کیروش تصور کرد آنها دشمنانش هستند. از همان زمان رابطه کیروش با تیم امید فوقالعاده بد شد و حتی بارها مصاحبه کرد که چطور برای آنها انواع و اقسام امکانات هست، ولی برای تیم بزرگسالان نیست؟

به نظر میرسد این جنگ همچنان سردرازی دارد، ولی باید از تاج رئیس فدراسیون فوتبال این سوال را پرسید که چطور روز شنبه 50دقیقه با کیروش در کمپ تیمملی جلسه داشته و به او چنین موضوعی را نگفته است؟ طبیعتا رئیس فدراسیون میتوانست به کیروش بگوید تیم امید و بزرگسالان برای فدراسیون یکی است و هیچکدام از طرفین حق راه انداختن جنگ ندارد، اما چند ساعت بعد از جلسه تاج و کیروش، میک مک درموت ماجرای سیرک و خرس را مطرح کرد.

عزیزی: دستیار کیروش حق توهین به ایرانی را ندارد

خداداد عزیزی، پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اگر امروز مقابل این رفتارها واکنشی نشان ندهیم، دفعه بعد تدارکات تیم پورتو علیه علی پروین و آبدارچی بنفیکا علیه احمدرضا عابدزاده صحبت میکند. عزیزی درباره توهین میک مک درموت، دستیار کارلوس کیروش به حمید استیلی به فارس گفت: این اتفاق جدیدی نیست و رسانهها با حمایت بیجا و چشمپوشی از برخی اشتباهات، کار را به اینجا رساندهاند. حمید استیلی جزو بزرگان فوتبال ایران است و بیاحترامی به او بیاحترامی به فوتبال است. استیلی جزو بیآزارترین و کمحاشیهترین فوتبالیستها و اعضای فوتبال ایران است و خوشحالم که مدیر تیم امید شده است. من همه را قسم میدهم که چشمان خود را روی این اتفاق نبندند که دستیار کارلوس کیروش به یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران توهین کند. کیروش سالها در برابر پیشکسوتان فوتبال ایران ایستاد و حالا نوبت به دستیارش رسیده است. الان جایی است که همبازیهای استیلی، علی دایی، عابدزاده، کریم باقری، مهرداد میناوند، مهدی مهدویکیا، علی کریمی و... باید در این مورد جبهه بگیرند؛ اما مطمئن باشید منافع خیلیها اجازه این کار را نمیدهد که بخواهند از استیلی حمایت کنند.

دیدار استیلی با تاج

بعد از اتفاقات عجیب دو روز اخیر و حمله اعضای کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به حمید استیلی، این پیشکسوت فوتبال ایران با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال دیدار و گفتوگو کرد. در این جلسه تاج تاکید کرد که همه امکانات باید به طور مساوی در اختیار همه تیمهای ملی فوتبال قرار بگیرد. باید دید او این جسارت را دارد که این دستور را به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان هم ابلاغ کند یا خیر.

حمید استیلی: برای من کشورم ایران مهم است

حمید استیلی و اختلافی که با کیروش و دستیار او دارد. پس از اظهار نظری که مدیر تیم ملی امید درباره ساختمان «پک» کرد هم کیروش جواب استیلی را داد و هم دستیار او مک درموت. جالب اینجاست که جواب مک درموت کمی بیادبانه بود و از کلماتی استفاده کرد که ناراحتی جامعه فوتبال را به همراه داشته است. با حمید استیلی تماس گرفتیم تا نظر او را در اینباره بپرسیم که استیلی گفت: «من حرفهایم را زدهام و واقعا نمیخواهم جوابی بدهم که دوستان دلخور شوند. همان موقع هم گفتم که اگر به روسیه رفتم با هزینه شخصی خودم بوده. در بین تماشاگران هم نشستم و در جایگاه VIP نبودم. همه شخصیت مرا میشناسند و میدانند که نوع بیانم و نوع ادبیاتم چطور است. باید دوباره بگویم که من برای سفرهایی که میکنم یک ریال هم از فدراسیون پول نمیگیرم.»

از او درباره مک درموت سوال کردیم که استیلی این واکنش را نشان داد: «فعلا حرفی ندارم و نمیخواهم در اینباره حرفی بزنم. لطفا در این مورد سوال نپرسید.»

به استیلی گفتیم که خیلیها معتقدند یک دعوای فوتبالی دیگر در ایران راه خواهد افتاد که او این واکنش را نشان داد: «برای من مهم تیم ملی فوتبال کشورم است و نه دعوا و درگیری.باید همه برای موفقیت ایران تلاش کنیم و بس.»

او در پایان گفت: «من دوباره حرفهایم را تکرار میکنم. هدف ما حمایت است و نه چیز دیگر. تیم ملی در آستانه جام ملتها قرار دارد و من بهعنوان کاپیتان اسبق تیم ملی،سرباز و بازیکن تیم ملی دوست ندارم مشکلی برای تیم ایجاد شود. برای من کشورم ایران مهم است نه چیز دیگر.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها