آخرین اخبار پشت پرده از مدیریت آبی‌ها

توپ استقلال در زمین تغییرات

استقلال تهران در شروع فصل روزهای سختی را سپری کرد اما ظاهرا این روزهای سخت ادامه دارد زیرا با وجود تلاش‌های امیرحسین فتحی هنوز این باشگاه به آرامش نرسیده است. وزیر ورزش تصور می‌کرد با آوردن دوست نزدیکش به استقلال، پای عده‌ای را از باشگاه قطع کند و جلوی قدرت‌نمایی عده‌ای را بگیرد اما اخیرا اتفاقی افتاده که او را به‌طور کامل ناامید کرده است. یکی از مسؤولان سابق استقلال که نفوذ زیادی در باشگاه داشت و عامل تفرقه بین بعضی بازیکنان و حتی چالش‌های مهم مدیریتی بود، به فتحی بی‌اندازه نزدیک شده و حتی کارهای رسانه‌ای او را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۰۰

در حال حاضر یک باند قوی در استقلال وجود دارد که قدرت را در اختیار گرفته و عملا هر اقدامی دوست دارد انجام می‌دهد. حتی بعضی از تازه واردهای استقلال چون با شرایط باشگاه آشنا نیستند، خیلی زود ناخواسته وارد این باند شده و عضوی از آنها می‌شوند.

قرار نبود فتحی هم وارد ماجرا شود ولی اخیرا یکی از مصاحبه‌های او را همان مسؤول سابق استقلال تنظیم کرده و در اختیار یک خبرگزاری قرارداده است.

ظاهرا امیرحسین فتحی به در خروجی باشگاه نزدیک شده زیرا علاوه بر این مساله هنوز نتوانسته استقلال را به ساحل آرامش برساند. منابع خبری در باشگاه استقلال هم می‌گویند بعضی از اعضای هیات مدیره شدیدا با او به مشکل خورده‌اند. یکی از مسائلی که بحث بر سر آن زیاد است، حضور اصغر حاجیلو به‌‌عنوان سرپرست روی نیمکت است. دو عضو هیات مدیره با فتحی به اختلاف خورده‌اند و می‌گویند او باید برکنار شود ولی سرپرست موقت باشگاه مخالفت کرده است.

طبق قانون اعضای هیات مدیره باید درباره انتخاب مدیر جدید به جمع‌بندی برسند ولی در حال حاضر هیات مدیره استقلال اجماع دارد که فتحی را از کار کنار بگذارد و فرد دیگری را به‌عنوان مدیرعامل انتخاب کند.

مدیر جدید از خوزستان می‌آید

وزیر ورزش هم که دیده شرایط این شکلی است، از چند گزینه جدید رزومه گرفته که یکی از آنها مدیرعامل سابق استقلال خوزستان است. امیر سلطانی که هفته گذشته از این باشگاه استعفا داد، با وزیر ورزش صحبت‌هایی داشته و این روزها شایعات زیادی درباره حضورش در استقلال شنیده می‌شود. بعضی از اعضای هیات مدیره و مسؤولان باشگاه هم موافق حضور او هستند چراکه تجربه خوبی در استقلال خوزستان داشت و از سویی یکی از مدیران با تجربه‌ای به حساب می‌آید که سال‌ها در انگلیس کار کرده و حتی مشاور مالک باشگاه استوک سیتی بوده است. سلطانی این روزها در تهران است و گفته می‌شود به استقلال بیش از هر زمان دیگری نزدیک‌تر است. قبلا هم یکی از مسؤولان استقلال به او پیشنهاد داده بود تا به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه فعالیت کند ولی سلطانی این پیشنهاد را رد کرد.

آنچه مسلم است فتحی به پایان کار خود در استقلال رسیده و عطای کار به لقایش می‌بخشد و از باشگاه می‌رود. باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی برای مدیریت این باشگاه رخ خواهد داد.

وزیر ورزش حتی به این مساله به صورت جدی فکر کرده که باشگاه را واگذار کنند چون مشکلات دو باشگاه دولت را کلافه کرده است. نکته اینجاست که سلطانی با اسپانسر احتمالی استقلال هم رابطه بسیار نزدیکی دارد و به همین دلیل شانسش افزایش یافته است.

شفر هشدار داد

وینفرد شفر، سرمربی استقلال قصد دارد سفت و سختتر از گذشته در استقلال کار کند. این تیم در تابستان به آلمان رفته بود و در نبودش باشگاه چند بازیکن جذی کرد. البته مسؤولان سابق استقلال میگویند همه بازیکنان با نظر او جذب شدند ولی وینفرد شفر به فتحی گفته اتفاقا او در خرید بعضی بازیکنان نقش نداشت و توفیقی و افتخاری سر خود آنها را جذب کردند. حالا کمیته فنی استقلال به خاطر اتفاقات رخ داده در تابستان قصد دارد تا روی خریدهای جدید وینفرد شفر نظارت داشته باشد. موضوعی که البته این مربی را دلخور کرده است. او در این باره و به صورت غیرمستقیم میگوید: «اجازه نمیدهم کسی در کارم دخالت کنم. به عنوان سرمربی تصمیم گیرنده من هستم که چه بازیکنانی جذب تیم میشوند و چه بازیکنانی از تیم جدا خواهند شد.»

منابع خبری در استقلال میگویند دو بازیکن با تجربه استقلال همراه پسر شفر هم از جمله مخالفان کمیته فنی هستند و به همین دلیل به شفر فشار آوردهاند که راهش را از آنها جدا کند. ظاهرا تلاشهای فتحی برای هماهنگی مربی آلمانی و کمیته فنی هم به بنبست خورده است.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها