نماینده مردم رودسر و املش با بیان اینکه طبق برآورد اولیه طغیان رودخانه‌ها و سیلاب حدود 60 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است، گفت: برخی از پل‌ها باید بازسازی و نوسازی شوند، تا مجبور نشویم بودجه‌ای را که برای ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی در نظر گرفتیم، صرف جبران خسارات در مناطق سیل زده کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۶۶
برآورد اولیه خسارت60 میلیاردی در رودسر و املش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا،اسدالله عباسی در خصوص آخرین وضعیت خسارات وارده به شهرستان‌های رودسر و املش در پی بارش باران، اظهار کرد: طبق برآوردهای اولیه در میزان خیارات پراکندگی وجود دارد و بیشتر خسارات به ابنیه نظیر پل‌های ارتباطی وارد شده است که مقرر شده امروز برآورد نهایی توسط استانداری اعلام شود تا در جلسه‌ای که با دکتر نوبخت داریم، اعلام شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارات وارد شده، افزود: در املش پل ارتباطی با رانکوه تخریب شده و همچنین اماکن مسکونی، زمین‌ها و باغات زراعی حاشیه رودخانه‌ها دچار خسارات شدند.

وی ادامه داد: در رودسر مسیر میانپشته و چینیجان که به دلیل نقص فنی و مهندسی حین چهارخطه کردن مسیر هر ساله پس از بارش باران، شاهد آبگرفتگی و سرریز شدن آب به سمت حسین‌آباد و احمدآباد هستیم.

عباسی بیان کرد: در منطقه میانده قسمتی از پل تخریب شده، در سرولات هم پل ارتباطی تخریب شده که تهدیدی هم برای منبع آب آشامیدنی منطقه است، علاوه بر موارد مذکور در قاسم آباد سفلی، سیاهکلرود، عسکرآباد کلاچای و رحیم‌آباد هم شاهد خسارات زیادی هستیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برآوردهای اولیه در مجموع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در رودسر حدود 50 میلیارد تومان خسارات وارد کرده است، همچنین در املش به جز پل ارتباطی که به دلیل نقص کارشناسی است، 10 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی، هدایت آب‌های سطحی و اگوسازی شهرها را یکی از علل آبگرفتگی معابر عنوان کرد و گفت: لایروبی انهار و برداشت بی‌رویه رودخانه‌ها، سدسازی‌ها از جمله مهمترین علل طغیان رودخانه و وارد شدن خسارات به مردم است.

عباسی با بیان اینکه در استان‌های شمالی با دو معضل بزرگ پسماند و سیلاب مواجه هستیم، تصریح کرد: برخی از پل‌ها باید مهندسی و بازسازی و نوسازی شوند، غفلت از این عوامل سبب بروز خسارت‌های زیادی می‌شود که مجبور می‌شویم بودجه‌ای را که باید برای ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی هزینه می کردیم صرف جبران خسارات در مناطق سیل زده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها