عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ریاست FATF با معاون خزانه‌داری سابق امریکاست فکر می کنم با تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT در مجلس، هیچ اتفاق خاصی در بهبود روابط بانکی بین المللی کشور رخ نخواهد داد.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۱۱
با پیوستن به FATF اتفاقی در بهبود روابط بانکی بین المللی کشور رخ نخواهد داد

به گزارش جام جم آنلاین، سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش هایی ازاین لوایح امنیت ملی کشور را زیر سوال می برد افزود:در فضای بین المللی که کشورهایی مانند آمریکا پایبند به هیچ تعهدی نیستند، نباید تعهدی را برای کشور ایجاد می کردیم که چالش برانگیز باشد چون به راحتی آمریکا نمی پذیرد که ایران از لیست خاکستری خارج و در لیست سفید وارد شود.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اینکه در آینده شاهد حضورعربستان و رژیم صهیونیستی به عنوان اعضای ناظر درFATF خواهیم بود گفت: ایران در گروهی قرار گرفته که اگر هر کدام از این کشورها اراده کنند جمهوری اسلامی از لیست سیاه خارج نخواهد شد ضمن اینکه هشت شرطی بسیار خوبی که کشور مشخص کرده اگر مورد مخالفت قرارگیرد ما نمی توانیم از لیست سیاه خارج شویم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با هجمه ای که آمریکا علیه ایران در مورد تحریم ها دارد به ما اجازه نخواهد داد با ورود به FATF بتوانیم از شرایط سهل و آسانی که به نظر می رسد با ورود به CFT برای کشوری مثل ایران به وجود آمده بهره مند شویم.
حسینی در پاسخ به اینکه با تصویب این لایحه در مجلس چه روند قانونی باید طی شود گفت:نمی ‌دانم شورای نگهبان چه تصمیمی می‌گیرد،به هر حال مشخص شدن خلاف شرع و بر خلاف قانون اساسی بودن این لایحه از طریق این نهاد باید مشخص شود.
وی تاکید کرد:این مصوبه، امتیازی بود که دولت از مجلس گرفت و الان دیگر توپ در زمین دولت است لذا ۴۱ بندی که FATF اعلام کرده بود با تصویب مجلس کامل شد.
عضو فراکسیون اصولگرایان در خصوص اینکه آیا این مصوبه گشایش اعتباری و مالی برای ایران به همراه خواهد داشت گفت:فکر نمی‌کنم شرایط از وضعیتی که در حال حاضر داریم بهتر شود، مخصوصاً بعد از ۱۳ آبان که تحریم ها شدت پیدا خواهد کرد شرایط کشور سخت تر خواهد شد.
نماینده شاهرود افزود:به دلیل تحریم های ظالمانه جمهوری اسلامی ایران تا امروز دچار چالش های جدی در حوزه های پولی و مالی بوده و به طور یقین بعد از 13 آبان چنین چالشی را بیشتر شاهد خواهیم بود و باید به دنبال راهکار باشیم.
این نماینده مخالف لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تا امروز با پیوستن به معاهدات بین المللی امتیازاتی را داده گفت: با عضویت در این کنوانسیون تعهداتی را پذیرفتیم که برای ما قید وبندهایی را مشخص کرده و در آینده توصیه هایی برای ما خواهد داشت که باید عملیاتی و اجرایی شود اما این توصیه ها و گام های جدید نامشخص است و باید مراقبت باشیم حالا که FATF تصویب شده امنیت کشور پاس داشته شود تا پیش از این مشکلات ایجاد نشود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:اگر تحریم‌های۱۳ آبان اجرایی شود به دلیل پیوستن به لایحه FATF ،در بحث دور زدن تحریم ها و یا شیوه هایی که که بتوان مشکلات اقتصادی کشور را حل کند با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها