محمد بن سلمان، شاهزاده جوان و بلندپرواز سعودی از زمانی که وارد تشکیلات حکومتی پادشاهی حجاز شد تلاش کرد از خود چهره‌ای مقتدر که به‌دنبال بازیابی افتخار عربی و سیادت شبه‌جزیره بر سایر کشورهای منطقه است، بسازد. همین شد که با روی کار آمدن پدرش به سرعت خود را از وزارت جنگ به ولایتعهدی او رساند و درواقع با به دست گرفتن حاکمیت عربستان ،اهداف بلندپروازانه‌اش را پی گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۸۲۴۴

عربستان بن‌سلمان در این راه از ظرفیت رسانه هم کم بهره نبرده است.

حکومت سعودی نسبت به سایر حکومت‌های مخالف ایران مانند انگلستان از سیاست‌های رسانه‌ای مستقیم‌تر و خشن‌تری برخوردار است و حتی در این راه حاضر است خیلی صریح از تروریست‌هایی که در کشورهای مخالف مانند ایران عملیات تروریستی انجام داده‌اند هم حمایت کند.

هر چند رسانه‌هایی مانند ایران‌اینترنشنال به دلیل دور شدن از مشی حرفه‌ای (حتی در دشمنی) نمی‌توانند چندان روی افکار عمومی داخل کشورمان اثر بگذارند، اما این گونه شبکه‌ها به همراه مکمل‌هایشان در سایر رسانه‌ها (بویژه شبکه‌های اجتماعی) بعید نیست بتوانند در بحران‌ها و مواقع حساس اثرگذاری ولو کوچکی روی برخی گسل‌های جامعه داشته باشند و به همین دلیل باید تا زمان دفع کامل اثر آنها مورد توجه و خنثی‌سازی تبلیغات قرار گیرند.

محمد مهدی درستی

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها