افقهی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

هدف دولت از بازی با قیمت ارز چیست؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

متاسفانه عده ای در مجلس به دنبال القای کارآمدی تصویبFATF هستند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در FATF هیچ تضمینی وجود ندارد که مشکلی از مشکلات مردم حل شود، چرا که این موضوع را در رابطه با برجام نیز شاهد بودیم. شخص رئیس جمهور و وزرای ایشان در برجام شعار ها و تضمین های تندی مبنی بر اتمام تمامی تحریم ها به مردم دادند اما دیدیم که آنها تنها در قالب شعار باقی ماند و هیچکدام اجرایی نشدند.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۱۰
متاسفانه عده ای در مجلس به دنبال القای کارآمدی تصویبFATF هستند

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره بر اینکه اجرای FATF منجر به یک نوع شفاف سازی برای دشمن و تاریک سازی برای مردم می شود، به جام جم آنلاین گفت: با تصویب و اجرا شدن FATF تمام تراکنش های مالی مردم در اختیار دیگران قرار می گیرد و آنان می توانند با رصد های هوشمندانه باعث محدود سازی در امور اقتصادی و جا به جایی پول های مردم کشور شوند و مسلما این موضوع به ضرر مردم است.

حاجی دلیگانی افزود: متاسفانه همان اتفاقاتی که در برجام رخ داده در ماجرای FATF هم در حال رخ دادن است چرا که هیچ کس تضمین و تعهدی نمی دهد که با تصویب آن اتفاقی خوبی در کشور حاصل گردد و تنها دلیل تاکید بر تصویب FATF این است که روس ها و اروپایی ها می خواهند این حرکت انجام شود، به عبارتی ساده تر برای دلخوشی روس ها و اروپایی ها اصرار بر اجرایی شدن آن دارند در صورتی که آنان به هیچ عنوان بخاطر منافع ایران در صدد اجرایی شدن FATF نیستند و تنها به فکر منافع خودشان هستند همان طور که در برجام به فکر منافع خودشان بودند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص سرنوشت FATF در مجلس گفت: در مجلس شبهات زیادی در این خصوص وجود دارد و ما آن را مخالف منافع مردم می دانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 37 بند از FATF که نمی‌دانیم چیست توسط خود دولت به توافق رسیده و تنها 4 بند از آن به مجلس ورود پیدا کرده است. از این 4 بند 1 مورد آن تمام شده است و 2 مورد دیگر آن مبنی بر «لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» و «اصلاح قانون پولشویی» در شورای نگهبان در حال بررسی بوده و به احتمال زیاد به مجمع تشخیص مصلحت نظام منتقل می شود. حال 1 مورد مبنی بر «قانون لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» باقی می ماند که منتظریم تا برای بررسی در مجلس مطرح گردد. تنها ابهامی که در اینجا وجود دارد این است که نمی دانیم چرا مجلس از همان ابتدا با ظاهر سازی و دور زدن قانون در صدد است به هر نحوی این کار را تصویب برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها