به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط‌زیست بگویند. ستون به احترام زمین آماده دریافت تلاش‌ها و فعالیت‌های زیست‌محیطی شما هموطنان سبزاندیشمان است که سعی می‌کنید با عشق و نیروی جوانی به یاری محیط‌زیست کشورمان (که روزگار بدحالی را سپری می‌کند)، بشتابید.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۰۹
به احترام زمین

دوستداران و فعالان محیطزیست در هفته اول مهرماه که مقارن با روز جهانی پاکسازی کوهستان بود نیز مثل هفتههای گذشته به یاری طبیعت بدحال کشورمان شتافتند و گزارش این تلاش و فعالیتهای سبز را به اطلاع رسانه حامی خود؛ جامجم رساندند.

گرامیداشت روز جهانی پاکسازی کوهستان در فارس

برنامه صد و هفتاد و سوم تشکل پاکسازان طبیعت فارس به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پاکسازی کوهستان، به فرهنگسازی، پاکسازی و توزیع کیسه پارچهای بین کوهنوردان و گردشگران در دامنه کوه دراک اختصاص داشت. تشکل پاکسازان مشکان نیز با حمایت و همراهی شهردار مشکان، بخشی از جاده کمربندی شهر مشکان را از زباله پاک و زبالههای بازیافتی را هم تفکیک کرد.در
هشتاد و هشتمین برنامه تشکل همیاران طبیعت اقلید استان فارس هم پاکسازی بخشی از طبیعت حومه شهر انجام شد.

پارک شیروان از زبالههای خطرناک پاک شد

انجمن طنین پاکبانان شیروان خراسان شمالی در برنامه شصت و سوم خود پارک شهید صیاد شیرازی این شهر را از فیلترهای سیگار پاک کرد.

منطقه ییلاقی شاندیز زیباتر از همیشه

همیاران محیطزیست و حیوانات در
دویست و یازدهمین برنامه خود با همیاری مجموعه شهرداری، شورای شهر و محیطزیست شهرستان شاندیز در استان خراسان رضوی؛ یک کیلومتر از جاده شاندیز را پاکسازی و دو تن زباله از این محدوده جمعآوری کردند.

سینماییهای طبیعت دوست در گیلان

ماهک خورسندی بازیگر خردسال تلویزیون و سینما همراه با طبیعت دوستان سیاهکلی در استان گیلان، به جمع آوری در بطری پرداخت تا توجه همه مردم منطقه را به این کار مهم و پاکسازی طبیعت جلب کند. از سویی در دبیرستان یاس لاهیجان هم به منظور گسترش تفکیک از مبدا و بازیافت پویش جمعآوری در بطری انجام شد و در بطری های جمع آوری شده به انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان تحویل داده شد. در همین حال کارگاههای آموزشی زیستمحیطی نیز بهوسیله انجمن بومبانان گیلان در مدرسه غیردولتی پسرانه هوشمند دانیال نبی در شهر رشت برگزار شد.

خلاقیت ایلامیها در ایام عزاداری

انجمن بانوان طبیعت آبدانان ایلام با استفاده از ظروف دائمی در مراسم عزاداری محرم تولید زباله و آسیب به طبیعت را کاهش دادند که مورد توجه اهالی منطقه قرار گرفت.

بم کرمان هم دسته گل شد

روستای دهبکری بم در استان کرمان به وسیله پاکبانان موسسه یاوران ندای زمین با حضور صد نفر از طبیعت دوستان به مناسبت روز جهانی پاکسازی کوهستان پاکسازی شد.

اجرای دو طرح محیطزیستی در بهبهان

گروه رفتگران طبیعت بهبهان طی برنامه صدو نوزدهم خود در بوستان خبرنگار این شهر علاوه بر پاکسازی محیط، تعدادی کیسه پارچهای به منظور جایگزینی با کیسه پلاستیکی در بین خانوادهها توزیع کردند. همچنین در این برنامه با هدف جلوگیری از انداختن فیلتر سیگار در محوطه این بوستان تعدادی قوطی با طراحی و شعار محیطزیستی، در کنار نیمکتهای بوستان خبرنگار نصب شد.

پویش ورزش پاک، ورزشگاه پاک در مسجدسلیمان و با مشارکت انجمنهای
دیدبان دوستداران محیطزیست و دوستداران آوای طبیعت برای سومین بار برگزار شد. در این پویش که با همراهی هواداران فوتبال و در جریان مسابقات لیگ برتر صورت گرفت فعالین محیطزیست به پاکسازی سکوهای ورزشگاه پس از پایان دیدار نفت آبادان و سپاهان اصفهان پرداختند.

همزمان با بازگشایی مدارس، زنگ هوای پاک در دبستان دکتر معین شوشتر به همت انجمن هواداران کارون زلال و مدیریت اداره آموزش و پرورش به صدا در آمد. در این برنامه دانش آموزان با مفاهیم پایه محیطزیست آشنا شدند.

اصفهانیها به داد کوه بادرود شتافتند

به مناسبت روز پاکسازی کوهستان گروه کوهنوردی دوستان کوهنورد بادرود استان اصفهان، مسیر روستای یارند تا آبشار را پاکسازی کردند.

رکاب زدن محیطزیستی در آذربایجان غربی

گروهی از دوچرخهسواران انجمن سبز اندیشان جوان مهاباد، تالاب گهروس ـ مهاباد را به طول 81 کیلومتر با هدف ترویج فرهنگ دوچرخهسواری و حمایت از پویش سهشنبههای بدون خودرو با شعار هوای پاک، زمین پاک، زندگی پایدار رکاب زدند. بانوی مهابادی در استان آذربایجان غربی مسیر 51 کیلومتری مهاباد- میاندوآب تا روستای شینآباد را با شعار تامین هوای پاک، زمین پاک، زندگی پایدار و با هدف توجه همشهریان به نگهداشت محیطزیست رکاب زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها