افقهی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

هدف دولت از بازی با قیمت ارز چیست؟

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی ؛

با وجود بدعهدی‌ها باید با دقت در مورد FATF تصمیم گرفت

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: پیوستن ایران به FATF قبح ذاتی ندارد اما سوال اینجاست آیا با پذیرش آن مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل خواهد شد یا اینکه چند برابر گذشته رشد خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۰۱
با وجود بدعهدی‌ها باید با دقت در مورد FATF تصمیم گرفت

احد آزادیخواه نماینده ملایر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین افزود: دیدگاه‌ها در مورد FATFمتفاوت و البته قابل تجزیه و تحلیل است منتها عقیده داریم که به دلیل برخی بد عهدی ها درخصوص کشور باید در این مورد با دقت تصمیم گیری کرد.

وی تاکید کرد: در حوزه توافق برجام تاکید داشتیم که این معاهده قرارداد بدی نیست اما قابلیت اجرایی آن بسیار کم است ،چون آمریکایی ها حاضر نیستند از منافع خودشان بگذرند تا منافع ایران حاصل شود و دنیا دید که چنین اتفاقی حاصل نشد وآمریکا ها به تعهدات خود در قبال ایران وفای به عهد نکردند.

آزادیخواه گفت: در خصوص FATF هم ماجرا همین است اینکه احساس کنیم با پیوستن به معاهده ای بین المللی مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد چنین فرضیه اشتباه است چون کشورهای عضو این معاهده بین المللی به دنبال منافع خود هستند تا جمهوری اسلامی ایران.

وی با اشاره به اینکه وجود ابهامات،و اصرار برخی در دولت و مجلس برای پیوستن به معاهده مذکور، نگران کننده است یادآور شد: تمام کشورهایی که به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم CFT و FATF پیوسته اند شاهد گشایش اقتصادی درکشورشان نیستند و چه بسیار کشورهایی که به FATF پیوسته اند اما مشکلات اقتصادی آنها چند برابر شده و کاهش نیافته است.

نماینده ملایر در خصوص تصویب این لایحه درمجلس گفت: این معاهده نیز مثل برجام خواهد شد ،اگر این الحاقیه در دستور کار مجلس قرار گیرد احتمال تصویب شدن آن کم نیست، ولی کار عجولانه خواهد بود که عملاً آینده کشور را با چالش جدی روبه‌رو خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی افزود: ما در کلید واژه های این لایحه دچار مشکل هستیم لذا اول باید در این بخش تکلیف را مشخص کنیم و بعد توافق رسیده و معاهده را امضا کنیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی یاد آور شد: وقتی صحبت از مبارزه با تامین مالی تروریسم است باید اول کلمه تروریسم را معنی کنیم و بگوییم تروریست چه کسی است؛ چون اولین مشکل ما این است که کلید واژه هایی که در این معاهده وجود دارد، تعریف مشترکی ندارد و جمهوری اسلامی ایران با اروپا و آمریکا در این زمینه از کلمه تروریسم تعبیر واحدی ندارند.

وی تاکید کرد:‌ مجلس درمورد پیوستن ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی در پولشویی (FATF) و تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (‌CFT) باید دقت و زمان بیشتری را صرف کند تا بعدا دچار پشیمانی نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها