افقهی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

هدف دولت از بازی با قیمت ارز چیست؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

FATF ظاهری پسندیده و باطنی خطرناک دارد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: FATF ظاهری پسندیده و باطنی خطرناک برای جمهوری اسلامی ایران دارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۹۵
FATF ظاهری پسندیده و باطنی خطرناک دارد

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های FATF مبارزه مالی با تروریسم است افزود:‌ تعریف جمهوری اسلامی ایران از تروریسم با تعریف غرب متفاوت است و ما استدلال ‌آنان را قبول نداریم چون خودمان قربانی تروریست هستیم.


وی با تاکید بر اینکه ایران در دو مقوله مبارزه با تامین مالی تروریسم وپولشویی قوانین بسیار خوبی به تصویب رسانده است گفت: برخی کشورهای صاحب قدرت می‌خواهند با تحمیل پذیرش FATF، ساز و کار گردش مالی کشور و اطلاعات پولی جمهوری اسلامی ایران را بدست بیاورند و سلطه بیگانگان را بر نظام بانکی ایران تحمیل کنند لذا باید درمورد اهداف این کشورها هوشمندانه رفتار کنیم.

فرهنگی ادامه داد: باید خیلی سنجیده و منطقی رفتار کنیم؛ ما قانونی در مبارزه با پولشویی در کشور تصویب کردیم؛ یعنی عملاً با این موضوع همراه شده‌ایم و در موضوع مقابله با تروریسم هم قبلاً گفته‌ایم که تحت شرایطی این مسأله را می‌پذیریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای غربی به سازماندهی تروریسم و حمایتشان از آنان اعتراف کرده‌اند اما می خواهند جنبش های آزادی خواه را با عنوان تروریسم تحت فشار قرار دهند و قوانین خود را به ما تحمیل کنند؛ که طبیعتاً کشور ما چه در ظاهر و چه در عمل زیر بار چنین زورگویی هایی نخواهد رفت.

فرهنگی دو موضوع برجام و FATF را از جمله مباحث مهم در کشور دانست وگفت: برجام معاهده تلخی بود اما از روی اضطرار آنرا پذیرفتیم ولی بعد از گذشت دوسال مشخص شد که آمریکا به تعهدات خود عمل نمیکند، و علاقه‌ای به نهایی کردن مفاد این توافق نامه ندارد و کشورهای غربی نیز ثابت کردند که دنباله رو آمریکا هستند.

نماینده تبریز با اشاره به اینکه نباید بهانه به دست دشمن بدهیم افزود:باید مواضع خودمان را حفظ کنیم و درمصوب کردن چنین قراردادهایی سنجیده عمل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها