همیشه که قرار نیست یک سلبریتی یا کلیپ ساز مجازی، ویدئوهایش بین مردم دست به دست شود. ظرفیت شخصیت‌های سیاسی را در این زمینه دست کم نگیرید. بخصوص دکترها و البته مهندس ها می توانند در این فضا عرض اندام کنند. حالا این‌که حرفشان گاف بوده، تقطیع شده یا حرف دلشان هست، این دیگر موضوع دیگری است. مهم این است که آقایان قاضی‌زاده هاشمی، علی اکبر ولایتی و عباس آخوندی این روزها مهمان گوشی مردم شده اند و این در شرایطی است که فضای عمومی جامعه متاثر از فشارهای اقتصادی بدرستی به حرف‌های تند و تیز افراد حساس است و آرامش می‌خواهد.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۸۴

ناحساب

قاضی زاده هاشمی این روزها بیشتر از دیگر افراد کابینه هیأت دولت در فضای مجازی حضور دارد. کلیپ هایش بازدید بالا میخورد، درباره او اظهارنظر زیادی می کنند و در مترو، خانه و تاکسی مردم به هم نشان می دهند. وزیر بهداشت چند وقت پیش با حاشیهای که در سفرش به بجستان داشته بر سر زبانها افتاد. او به یک پیرمرد که قادر به تامین هزینه فیزیوتراپی نبود نسخه «خودت بمال» را تجویز کرد و اینگونه بود که مشکل بزرگ این پیرمرد با دوکلمه حل شد! هنوز جای «خودت بمال» کامل التیام پیدا نکرده بود که آخرین برگ برنده دکتر هاشمی درباره بیماران SMA که خطاب به مردم بود، رو شد و در این باره گفتند: مردم اجازه میدهند برای سه سال افزایش عمر، یک میلیارد هزینه کنیم؟

اگر شما نمی دانید بیماری نامبرده چیست، بدانید SMA نوعی بیماری ژنتیکی است که با ضعف عضلانی و نخاعی همراه بوده و هزینه‌های زیاد درمانی و دارویی دارد. از نظر وزارت بهداشت داروی حیات این بیماران که اسپینوزا نامی هست، اثر چندانی ندارد ولی حالا بعد از مدت ها، وزیر مملکت از ما مردم اجازه می خواهند برای عمر یک انسان آیا یک میلیارد هزینه کنیم یا خیر؟ من و خانواده ام و دوستانم و خانواده دوستانم از طرف خودمان برای صرف این هزینه اجازه می دهیم. این جمله آخر را بگذارید کنار خود شما رای دادید باید تحمل کنید و خودت بمال و چند بوق دیگر تا متوجه شوید چرا می گوییم قاضی زاده این روزها مسی تیم دولت است اما دروازه را اشتباه گرفته! و به حرف حساب، ناحساب گفته! بعضی ها اما می گویند گرچه وزیر با آن پیرمرد بد برخورد می‌کند، اما جای این پرسش وجود دارد که اساسا کدام وزیر به اندازه وزیر بهداشت به این طرف و آن طرف کشور سفر کرده است؟ دیکته نانوشته غلط ندارد. به قول بازیگر فیلم کوتاه مزاحمت: «نمی‌دانم شاید حق با شما بوده!»

بد موقع

از دکتر چشم پزشک دولت که بگذریم به دکتر اطفال و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی می رسیم. آقای علی اکبر ولایتی در اظهار نظری خطاب به مردم ایران گفتند: از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس لنگ می‌بندد و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست این‌ها عاجز شدند.

هرچند با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی می توان به حقانیت این مقاومت مردم یمنی دست پیدا کرد و از بدن‌های لاغر و مظلومیت آن‌ها - که حتی در چهره رهبر مقاومت یمن هم این شکستگی و لاغری هویداست - پندها آموخت اما سوال مردم به این اظهارات آقای ولایتی این است که مگر ملت ایران مشغول کاری غیر از مقاومت است؟ مردم با حجب و حیا و البته امیدوار در حال سازش با شرایط یا بهتر بگوییم مقاومت هستند. یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید: بخیه به آبدوغ نزنید یعنی کار بیهوده انجام ندهیم و حرف بدموقع نزنیم. یک کاربر فضای مجازی هم نوشت: درست می فرمایید ولی ای‌کاش همه به زندگی یمنی ها برگردیم. هم ما و هم مسؤولان!

بی ربط

پس از یک کسب اجازه از مردم توسط اظهارت دکتر قاضی‌زاده هاشمی و یک پند و اندرز به مردم از طرف دکتر ولایتی، آخرین چهره این روزها یعنی وزیر مسکن و شهرسازی از خواسته احتمالی مردم از خودش پرده برداشت: شاید جامعه از من به‌عنوان یک وزیر درباره آنچه در اقتصاد کلان رخ می‌دهد، انتظار داشته باشد صحبت کنم. این یکی از جملات آغازین سخنرانی دو روز پیش عباس آخوندی است. اظهاراتی که با پیوند زدن موضوع FATF و نقش آن در اقتصاد فرمودند و ادامه دادند: نمی‌توانم بفهمم ۱۹۴ کشور عضو FATF هستند و فقط دو کشور ایران و کره‌شمالی عضو آن نیستند و انتظار داشته باشیم با دنیا مبادله کنیم.

البته که کل اعضای این سازمان 35 کشور است، نه 194 کشور که بازهم به آقای مهندس آخوندی انتقادی در این زمینه وارد نیست، چون حوزه تخصصی ایشان مسکن‌سازی است. فقط می ماند نظر ما مردم، فرمودند شاید جامعه از من انتظار داشته باشد که درباره اقتصاد کلان صحبت کنم. از طرف عضوی از این جامعه خدمتشان عرض می کنم خیر! انتظاری نیست.

به قول فیلم پیرمرد و دریا: «خب بهتره به چیزهایی که ندارم فکر نکنم، به جاش به چیزهایی که دارم فکر می‌کنم، من یه عالمه امید دارم، بهتره به امید فکر کنم». بهتر‌است من و شما و این سه نفر هم به امید فکر کنیم. این رزوها امید مهم است، خیلی...

محسن مسعودی

سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها