وقتی گروه‌های تروریستی، منبع ادعاهای ضد ایرانی مدعیان حقوق بشر می شوند

تروریست‌ها گزارشگران حقوق بشر!

ایران در چهار دهه گذشته از وقوع انقلاب اسلامی همواره از سوی گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل متحد به نقض حقوق بشر متهم شده است. این گزارشگران با استناد به منابع نه چندان شناخته شده و بعضا غیرقابل اتکا، اتهاماتی را علیه ایران وارد کرده اند که همواره از سوی تهران تکذیب شده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۸۳

از جمله منابع این گزارش‌ها گروه‌های تروریستی هستند که در دشمنی آنان با جمهوری اسلامی ایران شکی وجود ندارد، از جمله گروه تروریستی الاحوازیه که نامش چندی پیش با حمله سبعانه به مراسم سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز سر زبان ها افتاد. به همین بهانه اعتبار و صحت گزارش‌های حقوق بشری ضد ایرانی را بررسی کرده‌ایم.

سازمان ملل متحد طی سالهای پس از انقلاب تاکنون 15 نماینده را با عناوین مختلف چون گزارشگر بررسی وضعیت تحمل مذهبی، گزارشگر گروه کاری بازداشتهای خودسرانه، گزارشگر ویژه حقوق بشر، آزادی بیان و عقیده، حقوق مهاجران، خشونت علیه زنان و بررسی مسکن مناسب به ایران فرستاده که ماموریت پنج نفر از آنان گزارشگری ویژه در زمینه حقوق بشر بوده است.

یکی از نکات تکراری در گزارشهای این گزارشگران بهعنوان مثال، آمار بالای اعدام در ایران است.

این درحالی است که بخش اعظم این اعدامیان به جرم حمل موادمخدر مجازات شدهاند. ایران بر سر راه ترانزیت مواد مخدر جهانی قرار گرفته و اگر برخورد سختی با قاچاقچیان موادمخدر انجام ندهد، جهان شاهد چندبرابر شدن حجم صادرات موادمخدر افغانستان خواهد بود.

از زبان تروریستها

محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر اسلامی در ایران با اشاره به گزارش احمد شهید، گزارشگر قبلی سازمان ملل در امور ایران میگوید: او مبنای اطلاعات خود را از تروریستهایی میگرفت که یک هیأت را در شیراز منفجر کردند یا اعدام سه نفر از تروریستهای پژاک را که دادگاهشان و رسیدگی به اتهامهایشان پنج سال طول کشید در گزارش خود آورده بود . لاریجانی اخیرا نیز به دنبال حوادث تروریستی اهواز در یک گفتوگو اعلام کرد: حادثه جنایتکارانه روز ۳۱ شهریور امسال در اهواز، در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، اتفاق جدیدی نیست. ملت ما در طول
۴۰ سال گذشته تنها توسط مزدوران منافق و سایر گروهکهای تروریستی، قریب به
۲۰ هزار شهید را تقدیم کرده است. این حادثه اخیر، بخشی از زنجیره عملیات تروریستی علیه نظام ماست که با رهبری آمریکا و موتور تحریکی صهیونیستها و امکانات مالی مزدوران آمریکا و صهیونیسم در منطقه و با به کارگیری عناصر مردود و مطرودی که در جامعه وجود دارند، شکل گرفت. به گفته او: یک مساله جالب اینکه در اسناد سازمان ملل - چه قطعنامهها و گزارش دبیر کل و چه گزارش گزارشگران کشوری که برای ما انتخاب میشود - دو تا سه پاراگراف در دفاع از همین گروهکها به اسم وجود دارد و جمهوری اسلامی را محکوم کردهاند که چرا به گروهکها میدان عمل نمیدهید لاریجانی میافزاید: به نظر من دبیر کل سازمان ملل باید بلافاصله از ملت ایران بهخاطر گزارشهای جدید و قدیم اش عذرخواهی کند. حالا معلوم شد حرف ما درست بوده است .امروز یکی از خبط و فضاحتهای بزرگ سازمان ملل این است که پوششی برای فعالیتهای تروریستی با عنوان مدافعان حقوق بشر درست کرده است.

دغلکاریهای حقوق بشری

گزارشهای حقوق بشری علیه ایران همیشه مخدوش و توام با سیاسی کاری بوده است. این حربه در اصل برای وارد آوردن فشارهای بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران و بهدنبال آن وضع تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران بوده است . حربهای پوسیده که اکنون دیگر به عادتی دیپلماتیک و بداخلاقی سیاسی و اقتصادی ازسوی این کشورها علیه کشورمان تبدیل شده است. تحریمهای بانکی، تجاری، نظامی، علمی و حتی حقیقی و حقوقی که از همان سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی علیه مردم و مسؤولان اجرا کردند و از این طریق قصد داشتند به عنوان سدی مانع پیشرفت همه جانبه ایران شوند در همین راستا شکل گرفته است .

برای مثال یک بار افشا شد ژرار دوپره، نماینده بلژیک بیانیهای را علیه نقض حقوق بشر در ایران منتشر کرد. این درحالی بود که او خود رئیس گروه موسوم به دوستان ایران آزاد! بود؛ گروهی که به ارتباط نزدیک با سازمان منافقین شهرت دارد. یان زهرادیل، یک نماینده دیگر پارلمان اروپا از جمهوری چک بود که بارها از این سازمان حمایت کرده و بر مبنای اطلاعات به دست آمده از طریق آنان جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد. مقامات فرانسوی نیز در این رابطه گوی سبقت را از بقیه همتایان خود ربوده و بارها براساس اطلاعات به دست آمده از عناصر ضد انقلاب خارجنشین جمهوری اسلامی ایران را متهم به نقض حقوق بشر کردهاند. این درحالی است که سازمان منافقین با آزادی کامل در پاریس نشستهای سیاسی برگزار میکنند و با دعوت از شخصیتهای مساله دار غربی و عربی برای آینده ایران خط و نشان میکشند .

اوج رسوایی

احمد شهید مالدیوی تبار که از 11 ژوئن 2011 توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل، به عنوان گزارشگر ویژه در امور ایران انتخاب شد با گزارشهای ضدایرانی خود سر و صدای زیادی به پا کرد. گزارشهای احمد شهید و دیگر گزارشگران سازمان ملل نه از طریق حضور در محل و مشاهده میدانی، بلکه از طریق مصاحبه و گرفتن اطلاعات از افرادی تهیه شده که در دشمنی آنان با نظام جمهوری اسلامی تردیدی نیست. شهید، اطلاعات خود را از بنگاههای فرافکنی ضدانقلاب، گروهکهای تروریستی از جمله منافقین، سلطنتطلبها، افراد وابسته به فرقه ضاله بهائیت و اپوزیسیون خارجنشین بدست میآورد که این خود به وضوح امری ناقض حقوق بشر است. تاکنون عکس، فیلم و اسناد زیادی از ارتباط این فرد با عناصر و عوامل ضدانقلاب و گروهکهای منحله مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است. برای مثال در یکی از دیدارهای احمد شهید با عناصر گروهک تروریستی منافقین، پرویز خزاعی از عناصر و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین با آقای به اصطلاح گزارشگر در دفتر حقوق بشر نروژ با هم پای یک میز نشستند تا باز هم آقای گزارشگر منبع گزارشهای ضدایرانی خود را یک تروریست انتخاب کرده باشد.

افزون بر این، افراد گوناگونی از گروه اپوزیسیون خارجنشین در این گزارش، مورد استناد قرار گرفتهاند. بدیهی است این افراد که همواره در پی یافتن تریبونی برای بیان ادعاهای خود و در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران بودهاند، فرصت را مغتنم شمرده و ادعاهای سراسر سیاسی خود را بهعنوان موارد حقوق بشری در متن گزارش گنجاندهاند.نکتهای که در این میان جالب توجه میآید این است که کدام گزارشگر حقوق بشری میتواند برای تهیه گزارشهای خود به افرادی مراجعه کند که خود ناقضکننده آشکار حقوق بشرند. منابع و اطلاعات بسیاری نشان میدهد احمد شهید در یک نقشه جامع در زمین ضدانقلاب بازی کرده است. دیدارهای آشکار و پنهان وی با اعضای گروهک جنایتکار منافقین بارها و بارها رسانهای شده است. همچنین برخی اخبار نشان دادهاند منافقین با سوء استفاده از شرایط افرادی که در کشورهای اروپایی و ترکیه خواستار پناهندگی هستند مورد سوءاستفاده ضدانقلاب برای سندسازی علیه ایران قرار گرفتهاند. همین گزارشگر بارها در گزارشهای خود اتهاماتی چون نقض آزادی بیان و اطلاعات، آزادی گردهمایی و تشکل و مدافعان حقوق بشر، آزادی دین شامل پیروان آیین بهایی، مسیحیان و درویشان، وضعیت در زندانها، شکنجه، مجازاتهای ظالمانه و تحقیرآمیز و اعدامها را به ایران منتسب ساخت و همین گزارشهای سراسر کذب که عمدتا از طریق مخالفان جمهوری اسلامی و بخصوص گروههای تروریستی نظیر منافقین تهیه شده بود به بهانهای تبدیل شدند تا برخی کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا تحریمهای ظالمانهای را علیه ایران اعمال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها