شیر و سایر محصولات لبنی حاوی مواد مغذی بسیار متنوعی هستند و باید در یک رژیم غذایی سالم گنجانده شوند. با برخی باورهای نادرست شایع در مورد این موادغذایی مهم آشنا شوید:
کد خبر: ۱۱۶۶۴۱۹

لبنیات باعث تشکیل خلط می‌شوند: بسیاری تصور می‌کنند مصرف شیر یا سایر محصولات لبنی باعث ایجاد خلط بیشتری در پشت گلو می‌شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد مصرف لبنیات ممکن است باعث شود خلط بیشتری را در ناحیه پشت گلو احساس کنید، اما باعث تولید بیشتر این ماده نمی‌شود.

نوشیدن شیر مساوی است با تقویت استخوان‌ها: بدون شک شیر با داشتن کلسیم، ماده مفیدی برای استخوان‌هاست، اما مصرف آن به تنهایی نمی‌تواند تقویت‌کننده استخوان‌ها باشد، زیرا تقویت استخوان‌ها نیازمند وجود مواد مغذی دیگری مانند پتاسیم و ویتامین D
نیز هست.

بیشتر افراد مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند: معمولا مصرف مقادیر کم مواد لبنی در یک وعده غذایی به‌هیچ‌وجه مشکلی ایجاد نمی‌کند، حتی اگر فرد دچار عدم تحمل لاکتوز باشد. در واقع، مصرف لاکتوز بیشتر می‌تواند به بدن در غلبه بر هرگونه عدم تحمل کمک کند، زیرا بدن با مصرف بیشتر یک ماده به آن عادت می‌کند.

شیر بهترین منبع کلسیم است: هر چند شیر منبع خوبی از کلسیم است، اما مواد غذایی دیگری مانند آب پرتقال، شیرسویا و بادام نیز سرشار از کلسیم هستند و بروکلی، دیگر انواع کلم و بسیاری از انواع ماهی‌ها حتی بیشتر از شیر کلسیم دارند.

شیرهای کم‌چرب انواع مناسب شیر هستند: درواقع مصرف شیرهای کم‌چرب یا بدون چربی می‌تواند گزینه‌ بسیار بدی باشد. واقعیت این است که اسیدهای چرب موجود در شیر کامل باعث می‌شود شما به مدت بیشتری احساس سیری کنید. افزون بر این انواع شیرهای کم‌چرب از نظر شیمیایی اصلاح شده هستند و ترکیبات و افزودنی‌های دیگری به آنها اضافه
می‌شود.

پاستوریزاسیون، مواد مغذی شیر را کاهش می‌دهد: مطالعات نشان می‌دهد پاستوریزاسیون شیر بر محتوای مواد مغذی آن تاثیر نمی‌گذارد. در واقع، در روند پاستوریزاسیون مناسب، ویتامین A و D نیز به شیر اضافه می‌شوند و ارزش غذایی بیشتری به آن می‌دهند.

منبع: naturalon.com

یاسمین مشرف

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها