پایان هفته پر حادثه در کشور

روایت نجات یافتگان اتوبوس مرگ

پایان هفته با حوادث تلخی همراه بود که در مهم‌ترین حادثه تصادف اتوبوس با کامیون حامل سوخت در حوالی بادرود استان اصفهان، 19 کشته برجای گذاشت. در ادامه حوادث جاده‌ای، واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی یک کشته و 10 مصدوم برجای گذاشت. در این مدت سرقت مسلحانه مرگبار از طلافروشی در ارومیه، پلیس را در برابر پرونده‌ای جنایی قرار داد. همچنین وقوع سیل و تندباد در 9 استان 4کشته و 3مفقود برجای گذاشت.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۴۱

سفر ناتمام

واژگونی اتوبوس و شعلههای آتش که همهجا را گرفته بود، خواب شبانه مسافران تهران- کرمان را با مرگ گره زد. اتوبوس اسکانیا با بیش از 40 مسافر ساعت 6 و 30 دقیقه عصر دوشنبه تهران را به مقصد کرمان ترک کرد. بعد از طی مسافتی اتوبوس برای شام نگه داشت و مسافران بعد از نماز و شام راهی کرمان شدند. اغلب مسافران در خواب بودند که ساعت 23 و 30 دقیقه و در حوالی بادرود، ناگهان تصادف شدید و واژگونی اتوبوس آنها را بیدار کرد.

اتوبوس پس از تصادف با تریلی حامل گازوئیل در میان آتش گرفتار شده بود. مسافرانی که در ردیفهای جلویی نشسته بودند، فرصتی برای نجات پیدا نکردند و در میان شعلههای آتش جان باختند.

با اطلاع ماجرا به نیروهای امدادی، بلافاصله امدادگران آتشنشانی، اورژانس و هلالاحمر خود را به محل رساندند. با خارج کردن مسافران از اتوبوس مشخص شد در این سانحه 19 تن جان باخته و 27 نفر دیگر مصدوم شدند. مصدومان بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند که دو نفر از آنها به خاطر سوختگی شدید وضعیت وخیمی دارند.

پس از این حادثه رئیسجمهور در پیامی ضمن تسلیت جان باختن جمعی از هموطنان در این حادثه رانندگی، دستور رسیدگی به وضعیت مصدومان و بررسی علت حادثه را صادر کرد. یکی از مصدومان این حادثه به خبرنگار جامجم گفت: عصر به ترمینال رفتم و برای ساعت 6 و 30 دقیقه بلیت گرفتم. ساعت حدود 21 و 15 دقیقه اتوبوس بعد از قم برای نماز و شام توقف کرد و بعد از نیمساعت دوباره حرکت کرد. اغلب مسافران خوابیده بودند. وقتی از خواب بیدار شدم اتوبوس واژگون شده و همه جا را دود و آتش گرفته بود. ما ردیف آخر نشسته بودیم و کمتر سوخته بودیم. قسمت عقب اتوبوس دریچهای ایجاد شده بود که از طریق آن خارج شدیم. افرادی که جلو نشسته بودند، در آتش گرفتار شدند و جان باختند. همزمان با تصادف، اتوبوس آتش گرفت.

یکی دیگر از مسافران هم ادامه داد: راننده در طول مسیر با سرعت مطمئن حرکت میکرد، البته اتوبوس نو نبود. بعد از تصادف، آتش همه جا را گرفت و شیشهها سالم بودند و مسافران فقط توانستند از محفظه انتهایی اتوبوس خارج شوند.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به این که اتوبوس از تهران به سمت کرمان و تریلی حامل سوخت از اراک به سمت یزد در حال حرکت بودند، گفت: احتمالا تغییر جهت ناگهانی تریلی و قرارگیری در مسیر اتوبوس، علت حادثه بوده، اما علت قطعی حادثه هماکنون از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

تصادف زائران پاکستانی

در حادثهای دیگر، واژگونی اتوبوس حامل زائران پاکستان در یکی از محورهای استان همدان 11 کشته و مصدوم برجای گذاشت.

سرهنگ اسماعیلی، جانشین رئیس پلیسراه استان همدان در تشریح حادثه اظهار کرد: ساعت 6 صبح سهشنبه 27 شهریور، در ورودی شهرستان تویسرکان، گردنه دولایی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران پاکستانی به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت ترکیدگی لاستیک واژگون شد.

وی با بیان اینکه دو دستگاه اتوبوس دیگر نیز به همراه این اتوبوس عازم کربلای معلی بودند که این راننده به علت آشنا نبودن با مسیر، راه را گم کرده و اشتباه رفته بود، افزود: این اتوبوس حامل 38 زائر پاکستانی بود که در این واژگونی ده نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند و یکی در دم فوت کرد. حال یک نفر از مجروحان به علت مصدومیت از ناحیه سر وخیم گزارش شده است.

سرقت مرگبار از طلافروشی

حوالی ظهر سهشنبه دو سارق نقابدار راه مرد طلافروشی مقابل مغازهاش در شهرک فرهنگیان ارومیه را سد کردند و با تهدید وی خواستند کیف طلا را به آنها تحویل دهد.

آنها وقتی با مقاومت مرد طلافروش روبهرو شدند به سوی او شلیک کرده و بعد از سرقت طلاها با تهدید اهالی گریختند. مرد طلافروش به بیمارستان منتقل شد که به خاطر شدت جراحات جان باخت.

4 کشته و 3 مفقود در سیل و توفان

تندباد در شهرستان ساوجبلاغ منجر به مرگ مرد 45 ساله و دختر 5/3 سالهاش شد. همچنین بر اثر جاری شدن سیل در شاهرود یک نفر کشته و سه نفر مفقود شدند.

دکتر مهرداد بابایی، رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان البرز به ایرنا گفت: براثر وزش تندباد گزارش مصدومیت دو نفر به اورژانس در شهرستان ساوجبلاغ گزارش شد. امدادگران با حضور در محل متوجه شدند که مرد 45 ساله و دختر 5/3 ساله او فوت شده‌‌اند. همچنین براثر ریزش سنگ در جاده کرج ـ چالوس راننده حدودا 25 ساله یک خودروی سواری کشته شد.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات کشور هم دیروز به جامجم گفت: با وقوع سیل و توفان در کشور ۹ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسانشمالی، زنجان، سمنان، گلستان، مازندران و همدان درگیر سیل، توفان، و رعدوبرق شدند. یک نفردر شاهرود فوت کرد. این در حالی است که در یکی از روستاهای شاهرود نیز سه نفر به دلیل وقوع سیل و توفان ناپدید شدندکه تلاش امدادگران برای یافتن آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها