با وجود شایعات اخیر، خبری از «تولید داخل» روی نیمکت نیست

بازی مار و پله با کی‌روش

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی هنوز قرارداد خود را برای ادامه همکاری با تیم ملی امضا نکرده و این اولین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و در هشت سال گذشته معمولا چنین داستان‌هایی در راه همکاری ایران و کارلوس وجود داشته است. بارها دو طرف به مرز جدایی رسیده و قصد داشتند به همکاری خود پایان دهند، ولی انگار کی‌روش و ایران برای هم ساخته شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۵۴

دورههایی بوده که فدراسیون واقعا دیگر به ادامه همکاری با این مربی فکر نمیکرده ولی در نهایت دوباره قرارداد او تمدید شده است. حالا نیز داستان به شکل گذشته پیش رفته و در نهایت همه شاهد تمدید قرارداد کارلوس کیروش خواهند بود. در روزهای اخیر شایعات زیادی درباره پایان همکاری احتمالی کیروش و ایران مطرح بود. بعد از جلسه تاج و او گفته میشد چون فدراسیون به ارز دولتی دسترسی ندارد، دیگر امکان ادامه همکاری با کیروش وجود ندارد و احتمالا یکی از مربیان تولید داخل، جانشین او خواهد شد، اما این خبرها صحت ندارد چراکه اگر در هشت سال گذشته دو طرف جدا شدهاند، این بار هم جدا خواهند شد. انگار برای کیروش جایی بهتر از ایران وجود ندارد و برای ایران هم کسی بهتر از کارلوس. مربی پرتغالی در ایران کاملا راحت است و برای مرخصی رفتن مشکلی ندارد و دستمزد خوبی هم میگیرد. هر چند این بار هفت ماه است پول نگرفته و ماجرا به تحریمهای بانکی علیه ایران بازمیگردد. مهمتر از هر چیز برای کارلوس، این که او بازیکنانی در تیم ملی دارد که به خاطرش در زمین همه وجودشان را میگذارند. کیروش به نزدیکانش گفته تا به حال چنین بازیکنانی در اختیار نداشته و ایرانیها با همه توان برای موفقیت بازی میکنند.

همین بازیکنان شدیدا حامی کارلوس کیروش هستند و هر بار وضعیت او در تیم ملی پیچیده شده، با قدرت پشتش قرار گرفتهاند. کیروش در گذشته همواره چنین حمایتی را نداشته است. مثلا در رئال از این نظر به مشکل خورد یا در تیم ملی پرتغال، بازیکنان علیهاش بودند و در نهایت از کار برکنار شد. در مقابل فدراسیون فوتبال هم از حضور کیروش در این سالها سود کلانی برده است. تیم ملی که معمولا یکی در میان به جامجهانی میرفت، نسلی شکست خورده را به او تحویل داد، ولی کیروش سال 2014 ایران را به جامجهانی برزیل برد و چهار سال بعد هم بسادگی تیم ملی را به جامجهانی روسیه رساند که تابو شکسته شود و دو دوره متوالی به جامجهانی برسیم.

حاصل این صعودها درآمدهای بسیار کلان ایران از فیفا بود و گفته میشود فدراسیون بالای 20 میلیون دلار از این دو صعود به دست آورده است. تازه با موفقیت تیم ملی، فدراسیون فوتبال توانست اسپانسرهای بیشتری جذب کند و کلا پولهایی به دست بیاورد که هرگز به دست نیاورده بود. حالا هم با کیروش ایران شانس زیادی برای قهرمانی در آسیا دارد. منابع خبری میگویند همکاری دو طرف کاملا قطعی است و کیروش از تیم ملی جدا نمیشود. فدراسیون هم تا حدود زیادی توانسته پول این مربی را جور کند و از این بابت در حال حاضر نگران نیست، بلکه نگران آن است که مبادا در آینده مشکلی برای تیم ملی بابت بالارفتن دلار پیش بیاید. یکی از مهمترین نگرانیها در حال حاضر برگزاری بازیهای دوستانه و اردوهاست که هزینههای هنگفتی دارد و فدراسیون باید آنها را به دلار بپردازد. کیروش فدراسیون را تحت فشار گذاشته تا هر چه زودتر برنامهها را فیکس کند. به همین دلیل تاج هم در تلاش است از دولت بودجهای دریافت کند.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها