مشکلات مالی ،بلای جان فدراسیون‌های ورزشی

این دلار لعنتی!

از زمانی که قیمت دلار به‌طور سرسام‌آوری بالا رفته مشکلات اقتصادی هم گریبان خیلی از مردم را گرفته است. کارگر و کارمندی که حقوقش به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد یعنی کمتر از 100 دلار! این اتفاق در حالی افتاده است که با وجود تزریق دلارهای دولتی به ورزش و اعزام تیم‌های ورزشی با ارز دولتی باز هم آن‌قدر قیمت‌ها افزایش پیدا کرده که دیگر هیچ تیمی نمی‌تواند اردوی خارج از کشور برگزار کند. چند هفته پیش وزیر ورزش و جوانان دستور دارد که فدراسیون‌ها باید از اعزام‌های غیرضروری خودداری کنند و تا جایی که امکان دارد اردوهای برون‌مرزی نداشته باشند.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۹۵

خیلی از فدراسیونهای ایران که قبل از این اتفاق هم مشکلات مالی داشتند و بارها مشاهده شده بود که حتی در پرداخت حقوق کارمندان خود هم مشکلاتی دارند با وضعیت فعلی شاید حتی نتوانند اردوی داخلی برگزار کنند چه برسد به اینکه به اردوی خارج از کشور بروند.

تکواندوکاران با هزینه شخصی به سفر بروند!

دومین دوره مسابقات گرنداسلم انفرادی در چهار وزن المپیکی، ۱۸ تا ۲۵ آذرماه در «ووشی» چین برگزار میشود. بر همین اساس مرحله دوم مسابقات کسب سهمیه حضور در این رقابتها از ۴ آبان ماه آغاز میشود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. همچنین دومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی تکواندو اواخر آبان ماه به میزبانی چینتایپه برگزار میگردد. با اعلام آرش فرهادیان رئیس سازمان تیمهای ملی، در این دوره از رقابتها تیم ملی تکواندوی ایران به دو رویداد کسب سهمیه گرند اسلم و جام ریاست فدراسیون جهانی (2G) اعزام نمیشود و تکواندوکارانی که متقاضی حضور در این رویدادها هستند میتوانند بهصورت شخصی تا ۷ مهرماه درخواست خود را به این سازمان اعلام نمایند تا بررسی و اقدامات لازم به منظور اعزام صورت پذیرد.

شرایط مسابقات کسب سهمیه گرنداسلم به شرح ذیل است:

فدراسیون جهانی هزینه ورودی برای هر تکواندوکار را
۱۰۰ دلار تعیین کرده و سه نفر اول این رقابتها جواز حضور در مسابقات گرنداسلم را کسب میکنند. در این مسابقات تنها یک مدال برنز اهدا میشود، همچنین به مقامهای اول تا چهارم به ترتیب ۲۰، ۱۲ و 20/7 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی و برای رتبهبندی گرنداسلم ۱۲۰، ۷۲، 2/43 و 92/25 تعلق میگیرد.

سجاد انوشیروانی پس از اینکه به عنوان مسؤول انجمن وزنهبرداری فدراسیون ورزشهای دانشگاهی انتخاب شد، قرار بود با تشکیل تیمی در قهرمانی دانشجویان جهان که در لهستان برگزار میشود، شرکت کند. در این راستا حتی مسابقات قهرمانی دانشجویان ایران هم برگزار شد اما در نهایت این اعزام لغو گردید.

دلار، سنگینتر از وزنههای سرد برای وزنهبرداران!

سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم ملی دانشجویان وزنهبرداری با اعلام خبر لغو اعزامهای برونمرزی میگوید: «ما نفرات را هم مشخص کرده بودیم و اسامی هشت وزنهبردار و چهار همراه را هم به شورای برونمرزی داده بودیم و حتی اسپانسر هم گرفتیم که قرار شد هزینههای این اعزام را تامین کند. فدراسیون ورزشهای دانشگاهی هم انصافا همکاری کرد اما زمانی که قیمت ارز افزایش پیدا کرد، متاسفانه برای اعزام به مشکل برخوردیم. مساله این بود که ما با آن مبلغ نصف تیم را هم نمیتوانستیم اعزام کنیم و اسپانسر ما هم نمیتوانست بیشتر از آن مبلغ را پرداخت کند. از اینرو برای اعزام به مشکل برخوردیم و در نهایت اعزام تیم به مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان لغو شد.»

کشتی کمرشکن با دلار!

کشتی یکی از اصلیترین رشتههای ورزشی ایران و از مدالآورترینها در تورنمنتهای مختلف است. اما باید گفت که خیلی از اعزامهای این رشته پرطرفدار هم به دلیل گرانی ارز حذف خواهد شد! رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی با بیان اینکه تمامی تورنمنتهای خارجی بجز رقابتهای قهرمانی جهان که حضورمان در آن الزامی است، بهدلیل شرایط خاص کشور لغو شده است گفت: «فدراسیون کشتی تصمیم گرفته بهدلیل اوضاع بد اقتصادی که کشور درگیر آن شده و همچنین ناتوانی در پرداخت هزینههای اعزام که چندین برابر شده، تمامی اعزامهای کشتیگیران به تورنمنتها و رویدادهای خارجی را با تصمیم شورای برونمرزی وزارت ورزش لغو کند. البته برای حضور در برخی از رویدادها مانند جام مدوید در بلاروس مجوز داشتیم اما هزینههای اعزام در مدت اخیر چندین برابر شده و توان پرداخت آن را با توجه به محدودیتهای منابع مالی نداریم.»

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها