سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با انتقاد از قانون فعلی درخصوص نبود ضمانت اجرایی برای مصوبات ستاد، از بازنگری قانون مبارزه با مواد مخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از اذن رهبری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۴۷۵

پرویز افشار در گفتوگو با تسنیم، در خصوص برخی انتقادات نسبت به این که چرا ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به دستگاههایی که وظایف محوله خود را بدرستی انجام نمیدهند، اقدامی انجام نمیدهد بیان کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر تمام اهداف ماموریتها و وظایف دستگاهها را هر ساله احصا و ابتدای هر سال به دستگاههای اجرایی ابلاغ میکند و در طول سال، هر ماه یا هر دو ماه یکبار نامههای پیگیری محقق شدن اهداف و وظایف محوله را به دستگاههای عضو ارسال میکند.

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه در هیچ جایی از قانون برای مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمانت اجرایی تعریف نشده است، عنوان کرد: در قانون ذکر شده اگر مستخدمان دولت و متولیان اجرای یک قانون، آن را اجرا نکنند چه مجازات و تنبیهاتی متوجه آنهاست، ولی متاسفانه در مورد مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر، چنین چیزی در قانون فعلی وجود ندارد. افشار با اشاره به اینکه بحث بازنگری قانون مبارزه با مواد مخدر یک موضوع جدی است، گفت: بازنگری در قانون مبارزه با موادمخدر انجام گرفته است و در نهایت با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد بازنگری در قانون نیز توسط خود مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود. او اضافه کرد: بر اساس تغییر قبلی ایجاد شده که براساس آن، مجمع تشخیص مصلحت نظام مجوز داده بود بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر توسط مجلس شورای اسلامی انجام شود. با توجه به اتفاقاتی که افتاد و با درنظر گرفتن اینکه نگاه ما به تغییر قانون، تغییری جامع است و به صورت برشی و ماده واحدهای امکانپذیر نیست، در نهایت موضوع بازنگری در قانون مبارزه با موادمخدر توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، در صحن مجمع مصوب و مقرر شد بازنگری در این قانون در خود مجمع اتفاق بیفتد. با توجه به این موضوعات، موضوع مذکور نیازمند اذن رهبر معظم انقلاب است و در صورت اذن ایشان مجمع برای بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر وارد شور خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها