همزمان در ایران و ۴۱ کشور برگزار می شود

گردهمایی جهانی شیرخوارگان حسینی؛ جمعه

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در ۵۳۰۰ مکان در ایران و ۴۱ کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۳۰
گردهمایی جهانی شیرخوارگان حسینی؛ جمعه

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، داود منافی پور افزود: در این همایش از نقشه جامع راهبردی حضرت علی اصغر (ع) رونمایی خواهد شد.

به گفته وی، دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) سال گذشته رونمایی شد. در این دکترین تأکید شده است کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر (ع) حیات کربلا است که این دکترین به دفتر مقام معظم رهبری نیز تحویل داده شده است.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر اظهار داشت: نذرنامه این همایش به ۸ زبان از جمله عربی، انگلیسی، روسی، آدری، استانبولی، سواحلی و ... ترجمه شده است.

منافی پور با بیان اینکه مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) بزرگترین مجمع مردمی است، تاکید کرد: این ادعا را از انعکاس جهانی همایشی مشاهده می‌کنیم که حضور میلیون‌ها عاشق اهل بیت (ع) را پوشش می‌دهند.

وی افزود: در بیشتر کشور‌های آسیایی به غیر از چین و ژاپن همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با اشاره به فعالیت و هماهنگی‌های های برون مرزی مجمع جهانی علی اصغر در کشور‌هایی مانند هند، روسیه، نیجریه و داغستان روسیه، گفت: مدیریت تحقیقات راهبردی در مجمع ایجاد شده است که در تلاش هستیم با دعوت از نخبگان شیعه و سنی و حتی مسیحیان این روضه علی اصغر (ع) را بیش از بیش گسترش دهیم و امیدواریم در آینده به ۲۱ هزار جلسه برسیم.

منافی پور با اشاره به دوخت بیش از یک میلیون لباس برای این همایش، افزود: بیش از ۷۰ نقطه کار دوخت این لباس‌ها را انجام دادند که به کشور‌های اروپایی، آفریقایی و حتی آسیای خاور دور هم ارسال می‌شود.

وی گفت: از هر ۱۰ بانو در کشور دو نفر در این همایش شرکت می‌کنند و در مجموع ۸ میلیون نفر خود را در این همایش سهیم می‌کنند که امید است این جمعیت به ۱۵ میلیون برسد.

منافی پور از برگزاری نمایشگاه دائمی این مجمع در حرم رضوی خبر داد و از تلاش‌های تولیت آستان قدس رضوی تشکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها