تنیسور صربستانی با قهرمانی در یواس‌اوپن به رتبه سوم رده‌بندی جهانی صعود کرد

چهاردهمین گرنداسلم در دستان جوکوویچ

نوواک جوکوویچ با یک نمایش درخشان موفق شد در فینال رقابت‌های تنیس یو.اس.اپن به پیروزی رسیده و چهاردهمین قهرمانی گرنداسلم خود را جشن بگیرد. تنیسور 31ساله صرب در سه ست پیاپی با نتایج 6-3 و 7-6 و 6-3 بر دل‌پوترو پیروز شد تا سومین قهرمانی خود در نیویورک را جشن گرفته و از نظر میزان جامهای بزرگ فتح شده به رکورد پیت سمپراس بزرگ برسد. جوکوویچ که در ماه ژوئیه، در رقابتهای ویمبلدون هم به قهرمانی رسیده بود بعد از این دو قهرمانی پیاپی در دو گرنداسلم مهم، در رده‌بندی جهانی تنیسورها به رتبه سوم صعود کرد و جایگاه دل پوترو آرژانتینی را گرفت. پیش از این دل پوترو در رتبه سوم قرار داشت و جوکوویچ جایگاه ششم را به خود اختصاص داده بود.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۴۸

رافائل نادال که در نیمه نهایی مغلوب دلپوترو شده بود، در جایگاه نخست باقی ماند و راجر فدرر که در این رقابتها در مرحله یکهشتم نهایی توسط جان میلمن حذف شد، رتبه خود را از دست نداد و در جایگاه دوم باقی ماند. راجر فدرر با 20 و رافائل نادال با 17 گرنداسلم تعداد قهرمانیهای گرنداسلم بیشتری نسبت به جوکوویچ دارند.

تنیسور صربستانی در نشست خبری پس از بازی گفت: چند سال بود که به خاطر نبود رقابت راجر فدرر و رافائل نادال ناراحت بودم اما اکنون این رقابت دوباره از سر گرفته شده است. اگر آنها نبودند من نمیتوانستم به چنین تنیسوری تبدیل شوم. آنها را تحسین میکنم. حضور ما باعث شده یک رقابت نزدیک وجود داشته باشد. همچنین دل پوترو که پس از سالها به فینال یک گرند اسلم صعود کرده بود پس از نایب قهرمانی با چشمانی گریان به رسانهها گفت: از بازی کردن در فینال با جوکوویچ خوشحال هستم او الگوی فوقالعادهای است و یکی از بهترین دوستانم در تنیس محسوب میشود. به خاطر قهرمانیاش خوشحالم.

در پایان این رقابتها اعلام شد ارزش جوایز تنیس اپن آمریکا نسبت به سال گذشته نزدیک به پنج درصد افزایش یافت و قهرمان سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دریافت کرد. در این مسابقات در مجموع ۵۳ میلیون دلار به تنیسورها داده شد. جوایز مردان و زنان از سال ۱۹۷۳ برابر بود که در این بازیها نیز این قضیه رعایت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها