کارشناس فوتبال ایران می گوید تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا نباید به کمتر از قهرمانی رضایت بدهد.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۰۱
فریاد شیران: دومی و سومی در جام ملت های فوتبال برای ما یعنی شکست / سطح فوتبال ایران بالاتر از آسیاست

جام جم آنلاین – از آخرین باری که تیم ملی فوتبال ایران قهرمان جام ملت های آسیا شد 42 سال می‌گذرد. تیم ایران می تواند پس از گذشت تقریبا نیم قرن به این حسرت در امارات متحده عربی (میزبان جام ملت های پیش رو) پایان بدهد؟

ناصر فریادشیران مربی و کارشناس فوتبال ایران در اینباره به جام جم آنلاین گفت: «در رابطه با این موضوع که هنوز نتوانسته ایم بعد از این همه سال قهرمان جام ملت ها شویم باید بر روی زیرساخت‌های فوتبال ایران تمرکز کنیم. ما از زیرساخت های مناسبی برخوردار نیستیم. اکتفا به مربیان درجه سه و چهار خارجی و فراموش کردن مربیان توانمند وطنی یکی از مشکلاتی است که پیشرفت فوتبال ایران را به تعویق انداخته است.»

وی در پاسخ به این پرسش که تیم ملی ایران می تواند قهرمانی در جام ملت های آسیا را امسال جشن بگیرد گفت: «ما دو بار به جام جهانی رفتیم و حذف شدیم و در جام ملت های دوره گذشته هم تا یک چهارم بالا آمدیم. با این شرایط پرسش مهم تر این است: ما برای چه کی روش را به فوتبال ایران آوردیم؟ چرا اصرار داریم به زور در جیب این مربی پول فرو کنیم؟ تبلیغات هدف دار و گسترده ای در سال های اخیر برای اثبات اینکه کی روش مربی بزرگی است وجود داشته اما آیا او واقعا تاکتیک و سیستم فوتبال ایران را به درستی تغییر داده است؟ کی روش در فوتبال ایران بسیار زحمت کشیده اما واقعیت ها را نباید نادیده گرفت.»

فریادشیران اضافه کرد: «در سال های اخیر فقط سیستم دفاعی تیم ملی فوتبال ایران تغییر کرده و عالی شده است. اما فوتبال فقط دفاع کردن نیست. همه ما دوست داریم فوتبال شناور ببینیم. زمانی که هواداران فوتبال خوشحال می شوند که تور دروازه حریف به لرزه دربیاید. ما هفت سال است عالی دفاع می کنیم اما هفت سال هم هست که در حسرت دیدن یک تیم هجومی و گلزن هستیم.»

این کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه کی روش برای افزایش جنگندگی تیم از حسین اوجاقی ووشوکار مشهور ایرانی در کنار خود استفاده کرد گفت: «نباید اینطور باشد که تیم ایران فقط در یک سوم دفاعی زمین خودش حضور داشته باشد. دفاع کار سختی است و بازیکنی که دفاع می کند قدرت بدنی اش هم کمتر می شود و به مرز خستگی کامل می رسد بنابراین همه چیز را نباید به گردن مدافع گذاشت.»

فریادشیران با اشاره به این موضوع که بسیاری دیگر دوست ندارند کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باشد عنوان داشت: «بر خلاف نظر کی روش باید بگویم قهرمانی در جام ملت های آسیا برای ما رویا نیست چرا که سطح فوتبال ایران بالاتر از آسیاست.»

مربی سابق باشگاه نفت خاطرنشان کرد: «تقریبا همه اعضای کانون مربیان فوتبال ایران از کی روش انتقاد دارند. اکنون شنیده ایم که قرارداد جدید کی روش تنظیم شده است. باید بگویم کی روش برای اینکه دوباره سرمربی ما باشد اینبار دیگر گدایی کرد.»

این مربی با ادامه انتقاد از کی روش افزود: « خروجی کی روش برای فوتبال ما چیست؟ کدام بازیکن را به فوتبال ما معرفی کرده است؟ همان هایی که الان در خارج از کشور بازی می کنند دست پرورده مربیان وطنی هستند نه کارلوس کی روش.»

وی در پایان گفت: «تیم ملی فوتبال ایران نباید اینبار به کمتر از قهرمانی رضایت بدهد. حتی دومی و یا سومی این رقابت ها هم برای فوتبال ما به معنای شکست است. کی روش همین امروز باید تضمین قهرمانی تیم ملی ایران را در جام ملت های آسیا بدهد.»

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Kazakhstan
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
۰
۰
كیروش در فوتبال ایران تحول به وجود نیاورده ؟! شما یادت میاد آخرین بار كی به یك تیم آسیایی كی باختیم ؟ پس این استواری وقدرت وثبات در تیم ملی از كجا آمده ؟ یادت رفته زمان خود شما با ترس ولرز و سلام وصلوات مقابل آسیایی ها قرار می گرفتیم و آخر بازی یا مساوی بودیم یا بازنده !! قدر ناشناسی وكارناشناسی هم حدی دارد . راستی بازی با بحرین یادت نره .!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها