معاون صدای رسانه ملی در نخستین هم‌اندیشی معاون صدا و روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور که به منظور بررسی و تبادل نظر درباره نقش رادیو در توسعه ورزش کشور برگزار شد، اعلام کرد: شورای ورزش رادیو را با حضور همه مدیران شبکه‌های رادیویی تشکیل داده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۰۶

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاهآبادی ضمن قدردانی از حضور روسای فدراسیون ورزشی گفت: رادیو ورزش با حضور آقای میرحسینی دوره جدید و خوبی را آغاز کرده است. رادیو رسانه زندگی است و اگر به ظرفیت آن نگاه کنیم، میبینیم در بحث ورزش همگانی خیلی بیشتر و بهتر میتوان با مخاطبان ارتباط برقرار کرد. اگر رادیو به بحث فوتبال میپردازد، چون کششی وجود دارد و غرور ملی با فوتبال گره خورده است. متاسفانه ورزشهای دیگر در رادیو کمتر شنیده میشود و ما برای گسترش آن به یاری فدراسیونها نیاز داریم.

وی ادامه داد: امیدوارم در سالهای آینده بتوانیم با تربیت کارشناسان از هر یک از فدراسیونها یک نماینده در رادیو داشته باشیم. فضای پرداخت به ورزش بانوان در سیما محدود است، اما در رادیو نگاه ویژه و گستردهتری را میتوانیم نسبت به ورزش بانوان داشته باشیم. ما شورای ورزش رادیو را با حضور همه مدیران شبکههای رادیویی تشکیل دادهایم که دبیر این شورا مدیر شبکه ورزش است.

میرحسینی، مدیر شبکه رادیویی ورزش در ابتدای مراسم بیان کرد: بیشترین مطالباتی که ما در رادیو ورزش رصد کردیم پوشش حداکثری رخدادهای ملی و ورزشی است. تا امروز رادیو ورزش با حضور کارشناسان توانسته گامهای موثری را در زمینه تحلیل ورزشی داشته باشد. یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز ترویج ورزش همگانی است و ما سعی داریم از طریق سبک زندگی خانوادهها نگاه ویژهای به نقش بانوان در ورزش داشته باشیم و در این چند هفته اخیر پوشش ورزش بانوان مختلفی را در نظر گرفتهایم.

میرحسینی، مدیر رادیو ورزش گفت: سعی داریم در قالب طرح جشنواره فرزند ایران به ترویج نشاط، شادابی و همبستگی بپردازیم.

پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره بهسختیهای گزارشگری رادیو درباره بیان صحیح اخبار و گزارشهای ورزشی گفت: باید در رشتههای مختلف ورزشی گزارشگران و تحلیلگران حرفهای به میدان بیایند و مطلع و آگاه به آن رشته ورزشی باشند؛ چراکه اطلاعات کافی آنها باعث جذب مخاطب بیشتر به برنامههای رادیویی میشود.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه مراسم ضمن تشکر از برگزاری این جلسه بین روسای فدراسیونهای ورزشی گفت: ما باید مردم را امیدوار کنیم و نشاط را در جامعه گسترش بدهیم و در جلساتی که رهبر انقلاب با ورزشیها داشتهاند بارها گفتهاند.

ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال با توجه به فراگیر بودن رسانه رادیو اظهار کرد: بسادگی برخی اوقات چنان تحلیلهای سبکی از برخی رویدادها میشود که اطلاع رسانی آن اصلا صحیح نیست. اما درواقع نقش رسانه بسیار ارزنده و مفید است که باید به آن توجه داشته باشیم.

علینژاد، رئیس فدراسیون ووشو گفت: واقعا جای دارد از گروه اعزامی گزارشگران مسابقات جاکارتا تشکر و قدردانی شود، این گروه سه نفر بودند اما درحد یک لشکر کار کردند. بواقع برگزاری مسابقات جاکارتا و رفتار برگزارکنندگان در حد بازیکنان و گزارشگران ایرانی بویژه رسانه ملی نبود و بداخلاقیهای بدی شکل گرفت.

خسرو قنبری، رئیس فدراسیون دوچرخهسواری گفت: خواهش ما این است که کارشناسان را با تاملی بیشتر انتخاب کنید. دوچرخهسواری رشته ضعیفی است که بعضا افرادی که کارشناس مسابقات ما در رادیو هستند، کسانی هستند که به هر دلیلی از فدراسیون دوچرخهسواری کنار گذاشته شدهاند.

در این مراسم، دیگر روسای فدراسیون های ورزشی انتقادهای خودشان را مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها